• önskarblimamma

Villblimamma

Hej !

Jag är 44 år och vill inget annat än bli Mamma och min man Pappa ! 
    Vi vill ha våra egna gener. (jag har regelbunden mens och clearblue stickan visar glada gubbar)
    Men vart kan vi vända oss ?
    Bra refaren kinik?
     Vem tar emot kvinnor i min ålder och ser möjligheterna istället för statistik?? 
    Stockholm?
    Snälla, hjälp oss!!
    Skulle bli sååå tacksam för hjälpande svar !

Tack Emma

• Svar på tråden Villblimamma
  • The one in Blue

Hur länge har ni försökt?
    Jag kan tänka mig att ni skulle kunna få hjälp på en privat mottagning om ni finansierar det själva. Dessvärre är ni nog för gamla för att få det beviljat via landstinget.

• Liv100

Hej!

Kolla med Stockholm IVF, ganska ny klinik som ligger i Hammarby sjöstad, de kan nog hjälpa er om du har ok värden på amh och folliklar etc. De tog emot mig och jag fick behandling, 42 år och nu gravid v 15!

Lycka till!

• önskarblimamma

Hej ! Nämen åh vad roligt att höra!GRATTIS!! Tack snälla, ska genast kontakta dom! Nej jag vet inte dessa värden...Tack igen !!

• Pimpinellan

Egentligen går åldersgränsen vid 42-43 på de svenska klinikerna för chansen är väldigt låg att lyckas. Men om fsh och amh är bra kan de kanske göra undantag. Danmark gör till 45 vet jag. Har man sen försökt 10 år som vi kvittar det genetiska till slut och man är överlycklig när man väl väntar barn. Drömmer Bara så du vet. Flört

• önskarblimamma

Hej igen och tack för all din information, du ger mig hopp! !
    Och är säkert är det som du säger gällande egna ägg eller ej.  
    Jag glädjes med dig ! 
    Råkar du möjligtvis veta vad kliniken eller klinikerna i Danmark kan heta som är bra? Har du hört ngt om Finland?

Jag har hunnit kontakta kliniken i sjöstaden .
    Hon som svarade var mycket hjälpsam och vänlig liksom fertilitetscentrum som gav lite tipps. St Görans sa nej och ville inte ge ngt tipps eller rekommendera ngn annan klinik.

• Pimpinellan

Tror en i Danmark heter Triangeln, men jag svär inte på det. Finland tror jag har lägre åldersgräns. Om du nu hittar nån klinik i Sverige som vill göra IVF trots din ålder så är mitt råd att inte satsa alltför mycket tid, energi och försök på det om det inte går. Jag vet en som gjorde 16 försök upp till 46 års ålder och aldrig blev gravid, men lyckades på första äggdonationen. Slöseri med pengar de andra helt enkelt.

Svar på tråden Villblimamma