• Tezza81

Liten barnvagn

Hej behöver hjälp råd.. vi har nyss köpt ny bil en Ford s max alltså 7sits. Och bara 5dagar efter det så upptäcker jag att jag är gravid med barn nr 5,oplanerat ..

Nu lär vi kolla en liten smidig första vagn som får tum där bak när alla stolar är upp fällda.

Gärna så att man kan klicka i babyskyddet i chassiet

Tips någon...?

• Svar på tråden Liten barnvagn
  • Ramborg

Babyzen yoyo har en spädbarnsvariant numera, det är den minsta vagnen jag vet.

42.
  • kixan

Tänker också yoyo, du kan klicka i babyskyddet och det finns även en liggdel till den. Dock så är sittdelen från ca 6 månader bara framåtvänd, men det går ju att ha babyskyddet som bakåtvänd sittdel längre än så. Och kolla upp att bära i sjal/sele om du inte redan är inne på det, grymt smidigt och tar ingen plats alls. :)

A -03, F -05, V -10, S -14
  • straw2008

Vi har en yoyo o det är absolut minsta vagnen som finns. Hur stor plats har ni i bilen ? 

I kinamockaskogen.....
  • Tezza81

Ja den vagnen Får plats.... jag blir ju inte så jätte mkt plats kvar i bak.. en Emmaljunga får ju inte rum.

• fjanten

Vi har haft en toyota yaris (miiiiini bagage!!) och har lyckats klämma in en brio smile där. Chassit blir litet när man fäller ihop, och så har vi ställt sittdelen eller liggdelen bredvid. Brios egna babyskydd (brio primo) går atr klicka i chassit.

Nu väntar vi dock nummer två och har köpt en till, större bil.

Men jag kommer sakna vår smidiga smile när det nu snart blir syskonvagn...

• kixan

Yoyon kan man liksom ha på golvet framför passagerarplatsen fram. Eller framför bilstolen på golvet bak. Det går inte att hitta en mindre vagn än så som dessutom har liggläge och allt sånt... Jag älskar vår yoyo. :p

A -03, F -05, V -10, S -14
Svar på tråden Liten barnvagn