• Minfamilj

Barnvänligt hotell Gran Canaria?

Jag funderar på en resa framåt februari nästa år. Kommer resa själv (troligtvis) med tre barn och därför känns det viktigt med val av hotell. Var på Sunwing i Arguineguin i början av detta året och det var väl bra men poolområdet var för stort och det var ett evigt springande mellan poolerna och man kunde inte ha någon riktig överblick. Då var jag dessutom inte själv. Så har något ett bra tips på ett hotell med mindre poolområde och barnvänligt upplägg?

• Svar på tråden Barnvänligt hotell Gran Canaria?
  • KaSaM

Vet att Bahía Feliz med fritidsresor är uppskattat av många barnfamiljer.

• fairandsquare
    Minfamilj skrev 2016-08-15 17:05:03 följande:

Jag funderar på en resa framåt februari nästa år. Kommer resa själv (troligtvis) med tre barn och därför känns det viktigt med val av hotell. Var på Sunwing i Arguineguin i början av detta året och det var väl bra men poolområdet var för stort och det var ett evigt springande mellan poolerna och man kunde inte ha någon riktig överblick. Då var jag dessutom inte själv. Så har något ett bra tips på ett hotell med mindre poolområde och barnvänligt upplägg?

Frågan är vad du menar med barnvänligt? Hur gamla är barnen? Vad är viktigt för dig på resan?

Vi har varit på Fritidsresors anläggning vid Bahia Feliz flera gånger. Anläggningen består av fyra delar, ett hotell och tre områden med lägenheter. Man får röra sig fritt inom området och delta i alla barnaktiviteterna.

Om du vill ha bättre översikt över barnen rekommenderar jag att bo på Playa Feliz. Där finns barnpool och vuxenpool med barndel - de ligger med några meters avstånd. Dessutom finns det ett litet område med konstgräs där man kan spela fotboll - även detta nära poolerna. Där brukar Fritids också ha träffar för småbarnen - Bamseklubben hette det förr i tiden.

Det finns All inclusive att köpa till om man vill - och man kan välja om man vill äta på Playa Feliz eller gå över till det andra området och äta på hotellet där det bjuds på underhållning varje kväll.
  • Alexi

Men måste det vara Gran Canaria då? Om du gillar Sunwing så var vi på Teneriffas Sunving i vintras, superbra. Och poolområdet är klart mindre där.

Svar på tråden Barnvänligt hotell Gran Canaria?