Tack för svaren. Jag vet att foglossning är naturligt, men alla får inte ont. I alla fall inte så ont att de inte kan gå. Det känns som att stödja ena benet på en kniv och jag kan nästan inte ta mig runt hemma nu, ibland finns det inget fäste alls för ena benet. Jag ska prata med VC idag för att höra hur man gör för att få låna kryckor...
Jag har läst två fall där en kvinna med foglossning hamnade i rullstol efter förlossningen, det är det jag är rädd för, att helt gå sönder och aldrig kunna gå mer. Förstår att det låter drastiskt och överdrivet, det är just den reaktionen jag fått av barnmorskor, och det är därför jag inte vill prata med dem. Smärta är en individuell upplevelse. Har man så ont att man nästan svimmar vid varje steg så har man. Är man rädd för att aldrig kunna gå normalt mer så är man. Jag är nu föräldraledig med ett annat barn och kan inte ens gå ut med honom. Det tar mig ibland 15 minuter att ta mig till badrummet... Det är extremt begränsande och frustrerande, även om jag förstås vet att det finns mycket mycket värre saker man kan råka ut för.