Vem har rätt att bo kvar?
När vi blev ihop flyttade vi ihop i min hyresrätt som endast stod på mig. Vi la ihop våra profiler på Boplats.se och fick en lägenhet ca 6 mån senare. Jag hade samlat ca 3 års kötid då, han ca 0..
Vi hade ett barn på 1 år. Vi flyttar in i nya lghn och står nu båda på den. Nu ett år senare ska vi separera. Han är en egocentrerat rövhål som aldrig är eller varit särskilt fysisk(eller psykisk) när det gäller kärlek. Känslokall och sätter alltid sig själv först.
Iallafall.. Jag söker överallt, vi har lagt ut vår stora centrala lgh med billig hyra på en lgh-bytar sida men får inte napp.. Det är endast JAG som går in där o skriver. Jag tvivlar på att han själv letar boende för jag ser inga bevis på detta. Han ver att jag är en sådan som kämpar och hoppas nog att jag ska hitta något annat så han slipper flytta.
Jag tänker nu gå till socialen och berätta allt. Han tog t.ex INGEN föräldrarledighet när barnet var litet.. Han tyckte vi förlorade pengar på det.. Kan tillägga att vi delade på allt rakt av.. Jag fick väl ut en 8000 i månaden o han ca 26 efter lön men ALLT skulle va 50/50.. Han ville inte ha gemensamt för det skulle vara jämt fördelat..
Tror ni socialen skulle anse att jag är bäst lämpad att behålla lägenheten? Båda vill såklart ha dottern på heltid.. Han har släkten på andra sidan landet och jag min häromkring.
Jag tycker jag ska ha den då det är tack vare mina poäng vi fick lägenheten, men jag var däremot arbetslös då och han hade jobb och det var därför vi fick skriva kontrakt.. Idag har jag tillsvidareanställning precis som han.
Vem får lägenheten? Någon som vart i denna situation?