• lisalundin

HEMSK svärmor

Hej

Måste skriva av mig och kanske finns det fler med samma problem.. sen vår son föddes (han är 1.5 år nu) så har min svärmor varit hemsk. Hon böt jobb för nya jobbet låg på vägen mot vårt hus så hon kunde "titta in" varje dag innan eller efter jobbet.. hon la sig i allt. Vår son hade kolik och skrek dygnet runt. Det var alltid mitt fel att han skrek "mjölken är väl inte tillräkligt fet" "han ammar för mycket" "det är för att du inte ger honom napp så han kan få tröst" och sådär fortsatte det och jag bara bet ihop och bröt ihop efter hon åkt.jag Har alltid varit snäll och velat alla väl men också väldigt konflikträdd. Min sambo var aldrig på min sida och försvarade alltid sin mamma. (Hon hade alltid med sig presenter och blöjor så hon var ju "så snäll och hjälpte till så mycket" enligt min sambo)

Min svärmor tyckte jag skulle lämna ifrån mig vår bebis till henne i princip direkt så hon kunde vakta honom men ville absolut inte det då han hade kolik och ville amma jämt. När svärmor var här så fick jag inte ens hålla i mitt eget barn. Så fort hon kom innanför dörren så slet hon tag i honom och fastänn han skrek och jag försökte säga att han vill amma kan jag få honom så "han är inte hungrig!!" Fick jag till svar eller "nu är det min tur att ha honom du har han ju jämt nu får du dela med dig"

Vår son blev alltid helt hysterisk när vi träffade henne och det tog många timmar efter hon åkt för honom att bli sig själv igen. När jag läser det här nu så tycker jag det är helt sjukt att jag intr sagt ifrån tidigare.. rök ihop med henne i somras och efter det så är hon förbjuden i vårt hus. Hon försökte slita vår son ifrån mina armar fastänn ja sa nej och hon blev helt galen så fick springa hemifrån med sonen och gömde mig hos min granne. Min sambo har ÄNTLIGEN förstått hur hon beter sig men åker endå med vår son och träffar henne...blir galen av detta..

Finns det fler av såna här svärmödrar? Måste man stå ut med sånt här bara för "han måste få träffa sin farmor" ????????????????

• Svar på tråden HEMSK svärmor
  • Connie07

Hade liknande svärmor.Jobbigt.Hennes beteende är inte ok och barnet blir inte skadad att inte få träffa sån ostabil,respektlös "farmor".Du är ju viktigast till barnet.Säg ifrån och markera.Bråka inte,undvik kontakt så mycket det går med henne.Din man kan ju ta barnet med sig till henne ,om hon vill umgås några timmar med ditt barn.Öppna inte dörren till henne,om du inte vill.

Svar på tråden HEMSK svärmor