• Lindybelindy

Vad gör jag? Hjälp mig

Jag har en son. Han fyllde 1 år nu den 23 Juli. Jag har haft planer på att vara mammaledig med honom sen ta inskolning på dagis i början av september och där efter hitta något timmjobb eller typ 75 % så min son inte behöver vara långa dagar på dagis och jag får tid till att vara hemma med honom några dagar i veckan också. (Jag har inget jobb för jag pluggade innan han kom) min tanke är att plugga till ämneslärare (ett drömjobb för mig att bli lärare) innan sommaren satt jag och skickade in lite jobbansökan och i måndags hörde dom av sig från ett jobb. Dom har lärarebrist och vill anställa mig som lärare för en klass 4or. Jag blev ju superglad som får den här chansen och tackade ja. Skrev på kontrakt för det ville dom redan andra dagen. Men sen när förväntan och glädjen över jobbet lagt sig lite får jag enorm ångest över allt. Min mammaledighet tog bara slut helt plötsligt utan att jag hunnit tänka. Min son ska vara hemma med min mormor två veckor och sedan med pappan en vecka. Jag har tagit ledigt tre dagar för inskolningen sen är det typ 8 timmars dagis tid för min son. Det känns bara så jäkla fel i mig. Min son är en del av mig. Under denna mammaledighet har han bott på mig. Vi sover fort tillsammans. Han ligger mellan mig och sambon. Jag vill inte vara ifrån honom. Vad fasen gör jag? Samtidigt är jobbet så kul och intressant. Och min sambo jobbar på Astra där dom kickar folk hej vilt så han är rädd att ta ut Pappaledighet. Fy vad allt känns svårt och ångestfyllt.

• Svar på tråden Vad gör jag? Hjälp mig
  • Carambolan

Jag tycker absolut att din sambo ska ta pappaledigt. Det kan han inte bli kickad för. Se till att han är medlem i facket bara, utifall att det skulle bli problem.

• Erizajo
    Carambolan skrev 2016-08-13 07:52:53 följande:

Jag tycker absolut att din sambo ska ta pappaledigt. Det kan han inte bli kickad för. Se till att han är medlem i facket bara, utifall att det skulle bli problem.

Håller med!
Svar på tråden Vad gör jag? Hjälp mig