• Tihi

Vilka Hunter gummistövlar ska jag ha?

Jag är lite sen i matchen och undrar om dom är helt ute nu? Sen vill jag gärna veta om dom är bra och bekväma också? Och den sista frågan är vilken modell jag ska ha? Knähöga, upp en bit på vaden eller dom riktigt korta? Jag går aldrig med stuprörsbyxor eller leggings så knähöga kanske går bort pga att jag inte stoppar in byxorna i stövelskaften? När brukar du gå med dina? Har man dom bara på landet och skogspromenader eller kan man ha dom regniga dagar utan att skämmas?

• Svar på tråden Vilka Hunter gummistövlar ska jag ha?
  • Scoops

Beror nog på din sällskapskrets. Men oavsett tror jag du kan ha dem regniga dagar även i stan utan att skämmas.

Jag bor nere i Skanör/Falsterbo och alla har dem här..

• Famous

Dottern köpte i höstas, 16 år och älskar snygga och moderiktiga kläder och skor. Hon pratade om de senast igå. Hon älskar dem. Vi bor utanför Göteborg. Så du kan köpa de och vara med i matchen :)

• Tihi

Kul att det inte är för sent. Trodde jag var minst 3 år för sent ute. Det var nyligen som jag kom på att dom nog inte är så dumma för vi har ju ruskigt väder ibland och då kanske man inte vill förstöra sina läderskor. Och om alla går med Hunters så är det ju lite fashion jämfört med att ta fram några gamla gummistövlar.

Men det här med höjden... har ni några tips där? Knähöga är ju klart snyggast i sig men det funkar nog inte eftersom att jag inte går med så tajta byxor nånsin. Så vad tror ni är bäst då? Vad-långa eller dom låga bootsen?

• Tihi

Jag går ofta med bootcut jeans och det blir nog fult att stoppa ner byxorna i dom vadlånga eller vad tror ni? Jag har fått för mig att stövlarna är för breda för att få plats under byxan och att det skulle bli fult och obekvämt? Någon som har ett par vadlånga och vet om det stämmer?

• Famous

Dottern har bara stuprörsjeans eller andra smala byxor och har de höga stövlarna. På henne ser det snyggt ut. De är ju inte jättebreda längst upp men prova och se hur du tycker det känns om du stoppar ner dina jeans i de olika modellerna :).

Jag har tyvärr oxå bara stuprörsjeans, annars hade jag ju kunnat kolla.

• flygrl
    Tihi skrev 2016-08-10 23:28:24 följande:

Jag är lite sen i matchen och undrar om dom är helt ute nu? Sen vill jag gärna veta om dom är bra och bekväma också? Och den sista frågan är vilken modell jag ska ha? Knähöga, upp en bit på vaden eller dom riktigt korta? Jag går aldrig med stuprörsbyxor eller leggings så knähöga kanske går bort pga att jag inte stoppar in byxorna i stövelskaften? När brukar du gå med dina? Har man dom bara på landet och skogspromenader eller kan man ha dom regniga dagar utan att skämmas?

Använder själv gummistövlar sällan & då bara när det behövs. MEN här i Sthlm ser man då och då tjejer i gummistövlar även när det inte e regn väder. Har t o m sett det på club. :/
    Så att du går i stövlar på stan i regnet e ju verkligen inget konstigt och definitivt inte fel trend mässigt. :)
    Skulle nog satsa på dom vadlånga om jag va du. ;)
  • Tihi

Det får nog bli ett par vadlånga som ni föreslagit. Det är säkert det mest användbara i längden. Uppskattar att ni har tagit er tid att svara. Nu ska jag bara välja färg också och lack eller matt färg? Svåra val här i livet. Tungan ute

Svar på tråden Vilka Hunter gummistövlar ska jag ha?