• Troyanen

Vart vänder jag mig för remiss

Jag startade med ivf pga att jag har pco. Avbröt den pga olika omständigheter, nu ca 2 år senare är jag redo att ta upp det igen. Vände mig till kliniken jag var på för att få veta hur jag skulle göra (ivf kliniken i Stockholm)

Fick då veta att jag måste göra en ny utredning för mig och min sambo, och be om ny remiss.

Jag gick tidigare hos Jan-Åke på mamma Mia (Karlaplan). Men tyckte han kändes väldigt stressad. Sa dessutom att jag verkade ha ett moget ägg men visade sig vara en cysta.

Kan någon rekommendera mig en annan klinik och läkare? Har dessutom flyttat till Nynäshamn, så det är en bit från city

• Svar på tråden Vart vänder jag mig för remiss
  • Yonne

Alla gynekologmottagningar i Stockholm ska kunna genomföra utredningar. Men ett tips är i alla fall att du vänder till någon av fertilitetsmottagningarna, de bör väl ändå kunna detta bäst kan man tycka. Tänker t.ex. på Sophiahemmet eller Fertilitetscentrum. Kanske är Sophiahemmet ganska bra om man bor i Nynäshamn? Sophiahemmet ligger vid tekniska högskolan, alltså rätt centralt. Jag har även för mig att det finns en klinik i Vällingby också som folk rekommenderat i några andra trådar. Väntetiderna kan dock vara rätt så långa till dessa kliniker. Lycka till och hoppas att ni snabbt kommer igång med IVF!

Svar på tråden Vart vänder jag mig för remiss