• Anonym (Elin)

Missfall och cytotec

Hej sitter här med andra omgången cytotec, var på ultraljud igår efter en vecka och allt hade inte kommit ut. Tog första tabletterna vid 8 och än så länge blöder jag inte mer än innan.

Missfallet upptäcktes i vecka 8 och var en ofrostig graviditet i vecka 5.

Hur många kurer cytotec gjorde ni innan allt kom ut?

jag vill helst inte skrapas har hört för mycket negativt om det.

Är så less på detta nu, dessutom mitt tredje missfall. :(

• Svar på tråden Missfall och cytotec
  • Linna2550
    Anonym (Elin) skrev 2016-08-10 16:36:32 följande:

Hej sitter här med andra omgången cytotec, var på ultraljud igår efter en vecka och allt hade inte kommit ut. Tog första tabletterna vid 8 och än så länge blöder jag inte mer än innan.

Missfallet upptäcktes i vecka 8 och var en ofrostig graviditet i vecka 5.

Hur många kurer cytotec gjorde ni innan allt kom ut?

jag vill helst inte skrapas har hört för mycket negativt om det.

Är så less på detta nu, dessutom mitt tredje missfall. :(

Jag gjorde fyra behandlingar, utan resultat. Mådde så sjukt dåligt och trodde jag skulle förblöda. Aldrig varit mer tacksam, än när jag slutligen fick en skrapning och äntligen kunde gå vidare.
  • Anonym (Elin)
    Linna2550 skrev 2016-08-10 19:10:10 följande:

Jag gjorde fyra behandlingar, utan resultat. Mådde så sjukt dåligt och trodde jag skulle förblöda. Aldrig varit mer tacksam, än när jag slutligen fick en skrapning och äntligen kunde gå vidare.

Hej. Hur långt gången var du?

Konstigt är att jag knappt har ont och knappt blöder under dessa två omgångar jag fått cytotec.
  • Anonym (4)

Beklagar missfallen. Mitt tredje missfall var vid samma tid som ditt. Jag fick två omgångar Cytotec men blödde nästan ingenting ändå, hade bara ont. (Först en omgång, VUL några dagar senare, mycket kvar. Omgång 2 dagen efter, VUL senare, igen fortfarande mycket kvar) Fick till slut tid för skrapning och den gick jättebra! Hade pyttelite ont när jag vaknade efter narkosen, som gick bort med TENS. Blödde ingenting efteråt och hade inga besvär alls! Oroa dig inte för skrapning. Skulle jag behöva välja igen skulle jag alla gånger välja skrapning direkt framför Cytotec! Kram

• syntharen

Beklagar missfallet, men jag skulle välja skrapning framför Cytotec om jag skulle behöva gå igenom ett missfall igen. Jag var också rädd för skrapning men efter ett misslyckat försök med Cytotec så valde jag skrapning och jag tycker det är både mindre psykiskt och fysiskt påfrestande än Cytotec och jag hade inget ont efteråt.

• Anonym (Elin)
    Anonym (4) skrev 2016-08-10 19:24:45 följande:

Beklagar missfallen. Mitt tredje missfall var vid samma tid som ditt. Jag fick två omgångar Cytotec men blödde nästan ingenting ändå, hade bara ont. (Först en omgång, VUL några dagar senare, mycket kvar. Omgång 2 dagen efter, VUL senare, igen fortfarande mycket kvar) Fick till slut tid för skrapning och den gick jättebra! Hade pyttelite ont när jag vaknade efter narkosen, som gick bort med TENS. Blödde ingenting efteråt och hade inga besvär alls! Oroa dig inte för skrapning. Skulle jag behöva välja igen skulle jag alla gånger välja skrapning direkt framför Cytotec! Kram

Tack för ditt svar, jag har skrapat mig en gång tidigare och jag gillat egentligen den upplevelsen mer för man visste att det var över men sen har man tyvärr läst att skrapning som kan ge ärrbildning och jag vill inte ha svårare att bli gravid än vad jag redan har. :(

Hoppas kroppen kan sätta igång detta själv för annars blir det skrapning...

kram
  • Anonym (Elin)
    syntharen skrev 2016-08-10 19:35:46 följande:

Beklagar missfallet, men jag skulle välja skrapning framför Cytotec om jag skulle behöva gå igenom ett missfall igen. Jag var också rädd för skrapning men efter ett misslyckat försök med Cytotec så valde jag skrapning och jag tycker det är både mindre psykiskt och fysiskt påfrestande än Cytotec och jag hade inget ont efteråt.

Håller med dig om att skrapning var en bättre upplevelse men tyvärr har jag läst att skrapning kan ge ärrbildning och jag vill intresserad få svårare att bli gravid än vad jag redan har? :(

Något du hört om? Jag har redan gjort en skrapning så vill undvika en till....kram
  • Linna2550
    Anonym (Elin) skrev 2016-08-10 19:17:48 följande:
    Hej. Hur långt gången var du?

Konstigt är att jag knappt har ont och knappt blöder under dessa två omgångar jag fått cytotec.
    V13, det var ett MA och fostret dog i v 7-8.

Jag frågade om det där med ärrbildning. Min läkare försäkrade mig om att en skrapning inte gör det svårare att bli gravid. Tidigare skrapades ju alla som fick missfall, och enligt läkaren jag hade är det en ekonomisk fördel med cytotec och därför skickas man hem med det. Färre inneliggande patienter, helt enkelt.

Jag skulle råda dig till att efterfråga skrapning, helt klart.
  • Anonym (Elin)
    Linna2550 skrev 2016-08-11 17:42:48 följande:

V13, det var ett MA och fostret dog i v 7-8.

Jag frågade om det där med ärrbildning. Min läkare försäkrade mig om att en skrapning inte gör det svårare att bli gravid. Tidigare skrapades ju alla som fick missfall, och enligt läkaren jag hade är det en ekonomisk fördel med cytotec och därför skickas man hem med det. Färre inneliggande patienter, helt enkelt.

Jag skulle råda dig till att efterfråga skrapning, helt klart.

Tack för ditt svar. Ja jag får helt enkelt ställa in mig på skrapning..ska på återbesök hos läkaren nästa onsdag.

Hoppas nu att kroppen vill ta hand om det själv de kommande dagarna...
Svar på tråden Missfall och cytotec