dreaming1 skrev 2016-08-11 12:24:26 följande:
Tack så mycket för ditt svar! Upplever situationen lite bättre nu iallafall, hon morrar inte lika mycket nu. Men min stora har tuffat till sig lite nu, så dom kan springa runt och jaga varandra ibland och hålla på. Men sålänge inget allvarligt händer så får dom hålla på.
Det enda är att lillan verkar hungrig jämt, såfort hon ätit upp sin blötmat så går hon och äter ur den stores skål. Min stora katt äter inte så mycket men blir nog bättre. Håller koll på dom hela tiden iallafall
Det brukar vara så, haha att den andra blir tuffare senare.
Kattungar äter mer än vuxna katter, min katt äter normalt vi har våra rutiner. Men när han var liten så kunde han slicka varje skål, och åt allt han hitta. Samma sak med min mammas kattungar.
Och som någon ovan säger, kattungen måste ha kattunge foder/blötmat.
Dock ska man inte ge mer foder än blötmat!
Foder ska man ge precis som det står på påsen, våran får 2 dl per dag och väger 4 kilo. Då det står så på våran foder, ibland får han mindre. Foder är bra att de äter ibland då de rensar tänderna osv. Foder har inte vätska i sig därför är det inte bra att de äter mer än vad de borde göra. Så kör mer på blötmat då den har alla vitaminer och vätska, och ge torrfoder så som det står på förpackningen.
Så som en veterinär sa "kattägare ger sina katter mer torrfoder pga vana, och det blir "lättare" för kattägarna men egentligen ska de äta mer blött".
Man kan läsa allt om torrfoder på internet, bra att allt blev bra med din lila kisse! Så småningom kommer de bli bästa vänner.