Bästa tipsen efter bröllopet?
Snart bara 1,5 vecka kvar till min bröllopsdag:) Ni som är gifta, vad är era allra bästa råd för att hålla gnistan när det blir vardag efter bröllopet?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-08-15 09:53
Snart bara 1,5 vecka kvar till min bröllopsdag:) Ni som är gifta, vad är era allra bästa råd för att hålla gnistan när det blir vardag efter bröllopet?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-08-15 09:53
Minisemestrar bara ni två.
Somna aldrig osams.
Tänd ljus och drick te ofta och PRATA med varandra.
SKRATTA tillsammans:)
Grattis i förskott!
Å vilka toppenbra tips! Minisemester ska planeras in redan i höst tror jag:)! Tack snälla!!
Åååå! Grattis till bröllopet!! Så härligt!
Nu kanske jag låter som en olyckskorp men jag tycker ekonomin är himla viktig att prata igenom, vi valde äktenskapsförord, även om man alltid vill leva tillsammans är det skönt att veta att man inte kan hamna i tråkiga frågor kring pengar!!
Ett roligare tips tyker jag är datenight - en gång i månaden får den en parten överaska med en planerad date! Det kan vara allt från pizza och film till hotellövernattning eller kajakpaddling. En underbar tradition som alltid ger extra romantik <3
Lycka till!!!!
Försök gå igenom allt innan det blir skarpt läge....
Jag är en sån som vill sova på saker, därför kan det där med att "aldrig somna osams" inte appliceras på oss, hos mig kan inte en försoning tvingas fram.
Försök redan nu diskutera saker som pengar sex o matlagning tex.
Sen är det ju inte så svårt att va kära då man inte har barn (blir värre sen liksom).. man har ju så galet mkt fritid o pengar... ät ute sov på hotel upplev o LEV ! Syssla med intressen så mkt det bara går osv
Skönt att ha lite gamla meriter att leva på då du väntar tvillingar, ni orkar inte ha sex o för att sen då barnen föds blir allt 10 gånger värre.
Men jag älskar familjelivet ändå.
En sak som jag tyckt varit viktigt i vår relation är att ge varandra frihet att utvecklas - inte försöka hålla tillbaka utan stötta och finnas där, min man beslöt att helt byta karriär, det innebar studielån och lägre lön men han är så mycket lyckligare och det gör mig så mycket lyckligare! Kom ihåg att ni är två personer och försök inte bli en - det fina med tvåsamhet är just att få inspirerar och lära av varandra
En sak som blir xtra viktig om man har barn eller när man får är såklart att hålla samlivet levande:) Hitta tid för sex, var nära varandra och glöm inte kramarna, en hand på ryggen eller en puss innan ni går hemifrån...sååå viktigt, speciellt under småbarnsåren All lycka till er!
Tusen tack för alla era fina tips Jättekloka och bra att ta med sig! Nu är det bara 3 dagar kvar...sååååå pirrig och förväntansfull
Lycka till och glöm inte njuta av er stora dag, ett minne för livet