Dagis & hemma varannan vecka
Hej!
Min sambo ska vara pappaltedig varannan vecka. Är det då möjligt att ha sitt barn på dagis 30 timmar varannan vecka? Vi har ju rätt till 15 timmar varje vecka.
Påverkar det barnet bra el dåligt?
Hej!
Min sambo ska vara pappaltedig varannan vecka. Är det då möjligt att ha sitt barn på dagis 30 timmar varannan vecka? Vi har ju rätt till 15 timmar varje vecka.
Du får ju inte välja om du vill ha 0 timmar ena veckan och 30 veckan efter
Om det påverkar barnet jo det blir påverkat positivt av att gå där men det ska inte hattas runt utan vara kontinuerligt..
Hur är er sysselsättning de veckor han inte är f-ledig?
Hej!
Hur gammalt är barnet och hur bra klarar det omställningar? Min 3,5-åring skulle nog klara ett sånt upplägg men ett av de äldre barnen hade i den åldern skitjobbigt bara i skiftet mellan helg och vardag så där hade det inte funkat med så varierande rutiner.
Nej. Det är 15h ena veckan och noll andra. Att ni väljer att ha honom hemma är inte förskolans "problem" dom har fortfarande en verksamhet som ska funka.