Så ont 6 v efter bröstförstoring!!!
Hoppas så någon här kan hjälpa mig eller dela med sig av sina erfarenheter efter en bröstförstoring med komplikationer. Blir så orolig och undrar vad det är som gör så ont. ????
För lite drygt 6 v sen opererade jag mig. Hade skitont efteråt men det räknade jag med. Det började läka som det skulle och det blev bättre och bättre. Efter lite drygt 3 v så kände jag en smärta i stygnet under ena bröstet men hade tejp som inte skulle bytas så ofta så tänkte att det går väl över. Någon dag senare tittade jag efter och ser då lite var i såret som tidigare var läkt. Kontaktar läkaren ( kliniken hade sommarstängt och bort långt ifrån den) . Fick för säkerhetsskull antibiotika och skulle tvätta med tvål och vatten och lufta såret. Gör så men får ondare och det svullnar upp som en varböld ovanför såret. Så ont och spännt! Efter kanske en vecka minskar denna och det börjar kännas bättre igen. Får en omgång penicillin till eftersom såret inte läkt helt. Efter några dagar har jag helt plötsligt väldigt ont på natten och dagen efter känns bröstet stelt som i början och har väldigt ont runtom implantatet . När jag ska resa mig upp ur sängen eller röra höger arm gör det skitont. Får hög feber (1dygn )men så långe bröstet inte är svullet eller hårt så är det ingen fara säger läkaren. Alltså för mig känns det hårt men min man säger att det känns och ser ut som vanligt. Får 3 e kuren penicillin och nu rinner det massor med ljusgul vätska ur såret och har gjorde det nu i kanske 2-3dagar.
Men vad är det som gör så ont! Kommer det onda stela i bröstet gå bort när/ om såret läker? Kapselkontraktur, kan det kännas så här?
Snälla , någon som vet av egen erfarenhet?
Är så trött på att ha ont och livrädd för att behöva ta ut implantaten då jag blev väldigt nöjd innan alla problem. Orkar helst inte börja om med allt!!
Ursäkta låååång tråd ????.