• Lillamy135

Så ont 6 v efter bröstförstoring!!!

Hoppas så någon här kan hjälpa mig eller dela med sig av sina erfarenheter efter en bröstförstoring med komplikationer. Blir så orolig och undrar vad det är som gör så ont. ????

För lite drygt 6 v sen opererade jag mig. Hade skitont efteråt men det räknade jag med. Det började läka som det skulle och det blev bättre och bättre. Efter lite drygt 3 v så kände jag en smärta i stygnet under ena bröstet men hade tejp som inte skulle bytas så ofta så tänkte att det går väl över. Någon dag senare tittade jag efter och ser då lite var i såret som tidigare var läkt. Kontaktar läkaren ( kliniken hade sommarstängt och bort långt ifrån den) . Fick för säkerhetsskull antibiotika och skulle tvätta med tvål och vatten och lufta såret. Gör så men får ondare och det svullnar upp som en varböld ovanför såret. Så ont och spännt! Efter kanske en vecka minskar denna och det börjar kännas bättre igen. Får en omgång penicillin till eftersom såret inte läkt helt. Efter några dagar har jag helt plötsligt väldigt ont på natten och dagen efter känns bröstet stelt som i början och har väldigt ont runtom implantatet . När jag ska resa mig upp ur sängen eller röra höger arm gör det skitont. Får hög feber (1dygn )men så långe bröstet inte är svullet eller hårt så är det ingen fara säger läkaren. Alltså för mig känns det hårt men min man säger att det känns och ser ut som vanligt. Får 3 e kuren penicillin och nu rinner det massor med ljusgul vätska ur såret och har gjorde det nu i kanske 2-3dagar.

Men vad är det som gör så ont! Kommer det onda stela i bröstet gå bort när/ om såret läker? Kapselkontraktur, kan det kännas så här?

Snälla , någon som vet av egen erfarenhet?

Är så trött på att ha ont och livrädd för att behöva ta ut implantaten då jag blev väldigt nöjd innan alla problem. Orkar helst inte börja om med allt!!

Ursäkta låååång tråd ????.

• Svar på tråden Så ont 6 v efter bröstförstoring!!!
  • viseversa

Låter INTE bra. Tycker du ska åka in. Kan ju vara en läskig infektion som inte antibiotika biter på helt. Vänta inte längre. Åk in nu idag.

• Lillamy135

Fast min klinik har sommarstängt och ligger 20 mil bort. Har talat med läkaren för några dagar sen och han tror inte det är ngn fara . Och åker jag till Vc typ så kan de bestämma sig för att ta ut implantaten och det vill jag ju bara i sista nödfall.

Men tack för svar, har du gjort bröstförstoring ?

• millionvoices

Gå läkaren NU! Jag har gjort 3 bröstförstoringar och så ska de inte kännas. Det är inte kapselkontraktur utan en infektion. Kapseln tar några månader att läka. Lycka till!

• Fian88

Men snälla du! Rinner det gul vätska ur såret, det är hårt och det gör ont så står ju allt inte rätt till. Det förstår du väl själv? Och om du INTE gör något så är risken större att du faktiskt blir så sjuk att du definitivt måste ta ut implantaten. Du gör som du vill men att inte låta en läkare titta på det är rent ut sagt korkat.

• Holma
    Lillamy135 skrev 2016-08-06 08:30:22 följande:

Fast min klinik har sommarstängt och ligger 20 mil bort. Har talat med läkaren för några dagar sen och han tror inte det är ngn fara . Och åker jag till Vc typ så kan de bestämma sig för att ta ut implantaten och det vill jag ju bara i sista nödfall.

Är det bättre att det kan bli nått allvarligt än att ta ut dom så det blir bra ?
  • viseversa
    Lillamy135 skrev 2016-08-06 08:30:22 följande:

Nej jag har redan enorma bomber. Men så pass mycket fattar jag att det inte ska bli som du beskriver efter en sån operation och att du måste söka vård på en gång. Inte bara prata med en läkare över telefon utan åka dit och träffa en läkare och visa upp detta.
  • mammaåten

Åk till VC. De kommer inte bestämma sig för att ta ur implantaten, däremot så kan de säga varför de inte läker och vad du bör göra åt det så du kan kontakta kliniken om VC säger att de måste göra något.

• Fairydust

Du måste ju gå till läkaren och kolla upp det.

Förstår att du tycker det skulle kännas jobbigt att ev behöva ta ut implantaten, (vilket inte vc kommer göra iaf) men vad är viktigast?? Det låter ju inte bra.

• Ego Lovers

Du ska vända dig till akutmottagningen eller vårdcentralen.

• JoWiAn

Förmodligen har du fått fel medicin..., De får ta en odling o se vilken bakterie det är. Alla antibiotika eller pencilin tar inte alla bakterier utan det är olika.

Hur har det gått för dig? Jag har opererat mina bröst 3 ggr (rättar till inte mer). Vet att så ska det absolut inte vara. Var är du opererad nånstans?

Svar på tråden Så ont 6 v efter bröstförstoring!!!