• Suncica

När slutade ni med progesteron efter ägg/embryodonation?

Hej alla

Ni som blev gravida med ägg/embryodonation, hur länge använde ni progesteron (Crinone i mitt fall). Kliniken i Ryssland menar att man ska använda Crinone 1 gång om dagen till v30-32, fram till v12 använde jag 2 tuber. Svenska läkare säger att jag ska sluta med den direkt (är i v15 nu). Jag skulle egentligen vilja sluta då jag känner mig trött på allt kladd och flytningar och klumpar :D men vågar inte riskera samtidigt. 
    Hur gjorde ni? Super tacksam för era svar 

• Svar på tråden När slutade ni med progesteron efter ägg/embryodonation?
  • A4ka

21 dag efter äggplock/ återförandet av embryo, hade lutinus.

• Suncica

Tack för ditt svar! Du gjorde vanlig ivf förmodar jag, det är lite annorlunda.. Men dina ägg..

Det jag undrar dock är hur ni som gjort ägg/embryodonation gjort, dvs varit nedreglerade helt innan embryotransfer, dvs ingen egen gulkropp..

Tack !

• trixan

Jag har fortsatt med Crinonen - är i v 16 nu. Har varit på ett par kontroller "hemma", men de har inte sagt ngt om att jag skall sluta. Tänker nog hålla på till v 30 (om nu allt går bra). Lycka till!

• Suncica

Tack! :)
    Allt kommer gå bra ska du se.. Då är vi ungefär i samma vecka, går i v16 på söndag :)

• trixan

Ja, en gång om dagen nu (efter v 12). Skönt att slippa de andra sprutorna o medicinerna iallafall=). Skriv gärna om du känner för det - kul att ha kontakt med andra som är i samma sits - vi har nog dessutom nog varit på samma klinik!
    Lycka till!

Svar på tråden När slutade ni med progesteron efter ägg/embryodonation?