• Kungälv

Hormoner?

Hej alla föräldrar! Jag har en son som är 13,5 år gammal. Han har senaste tiden varit ledsen och orolig över att han kommer bli homosexuell när han blir stor. Det visade sig att de tankarna grundade sig i att han såg en kille som han tyckte såg bra ut. Jag har pratat massor med honom och sagt att det är ju helt normalt och behöver inte alls betyda att man är gay. Han säger dessutom att han aldrig skulle kunna tänka sig att pussas(eller mer) med killar. Jag försöker säga att han inte ska göra nån stor sak av det och det får bli som det blir, men då blir han arg och säger att han inte alls vill låta det bli som blir. Han vill vara heterosexuell! Är det tonårshormoner som spökar? Någon som känner igen det här?

Tack på förhand!

Anonym
  • Svar på tråden Hormoner?
  • Hi5

Jag känner inte igen det, men det låter helt normalt. 
    Det går kanske en del negativt snack om bögar bland kompisar osv, så det är inte så konstigt att han absolut inte vill "bli" sådan om det är på det viset.

Men det är ju helt fantastiskt att han berättade det för dig! All heder åt dig, ni måste ha en väldigt fin relation :)

Du kan nog inte göra något mer än vad du gör, annat än att säga att för dig och övriga i familjen spelar det ingen som helst roll vem han skulle råka bli kär i, och det kommer säkert att dyka upp massor av snygga tjejer och killar i hans liv.

Men hormoner är det, var så säker :) De har det inte lätt, de små liven :)

I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done.
  • Kungälv

Tack! Ja jag är imponerad över att han är tuff nog att prata om sånt med mig:). Jag önskar bara att han kunde sluta grubbla så mycket( för grubbel mår man ju inte bra av i längden), och försöka ta livet med en klackspark och njuta av att vara ung. Och varje gång vi pratat säger han att allt känns bättre, men sen "faller han tillbaka" och grubblar igen, som han själv uttrycker det. Helst vill man ju att han ska inse att det är ett ickeproblem, men en tonåring är ju en tonåring:). Jag har förresten råkat se sökhistoriken på datorn ett flertal gånger, och den tyder på att rent sexuellt och fantasimässigt så är det tjejer han "tänder på"(om man nu kan säga det om någon i den åldern)

Anonym
Svar på tråden Hormoner?