Dagtrött 3 åring
Hej!
Jag är mamma till två barn, en 4 åring och en snart fyllda 3 åring. Vi som föräldrar tycker så synd om vår 3 åring som i princip är grinig sur trött och trotsig hela dagarna i ända fram tills klockan 19-20 på kvällarna, få han tycks komma till liv. Det tar 1 h att lägga honom på kvällarna och han läggs i samma rum som sin syster till en saga lr ljudbok. Jag skulle beskriva honom som kvällspigg. Han är trött på dagarna o vill ha napp o snuttis jämt om han får bestämma och får fler utbrott om dagen och det är ständiga konflikter om ALLT där han slår oss föräldrar o syster. Han sover 30 min på dagis men det get ingen effekt på att han somnar tidigt men humöret är bättre. Vi har provat att ta bort vilan men då blir han destruktiv och slåss hela eftermiddagen men somnar inte tidigare på kvällen iaf. Han kan dock somna lagom till middagen om han sitter vid TV. Vi vet att d e dumt att syskonen delar rum men vi har inga andra alternativ o det skulle bli svårt att lägga honom före. Jag skulle tippa på att han sover 10,5 h per dag kanske ngt mer under helgen.
Vad skulle ni göra? Jag blir så olycklig att se honom så destruktiv och det skulle vara skönt att ha mindre konflikter mellan honom och oss föräldrar men även mellan syskonen. Han får ju inte vara med när syrran har kompisar för han bara förstör lekarna för att han är så trött och grinig med sin napp o snuttis. Vi har tankar på att ta bort nappen för gott men vi vet inte om vi orkar med en ytterligare konflikt.