kontakta en psykolog
Hur går man till väga om man vill komma i kontakt med en psykolog? Ringer man vårdcentralen?
(OBS!!! Psykolog, inte kurator)
Hur går man till väga om man vill komma i kontakt med en psykolog? Ringer man vårdcentralen?
(OBS!!! Psykolog, inte kurator)
Du kan inte få en remiss via husläkare?
Annars googlar du bara 'psykolog' + din hemstad.
jag vet inte? därför jag frågar här :P
Har hittat en psykolog, men kostar det inte att träffa en "privat" psykolog? via sjukhuset borde man kunna få gratis (jag är dessutom bara 19år)
jag vet inte? därför jag frågar här :P
Har hittat en psykolog, men kostar det inte att träffa en "privat" psykolog? via sjukhuset borde man kunna få gratis (jag är dessutom bara 19år)
Du får boka tid hos din/en husläkare på vc. Där får du berätta om vad saken gäller och så skriver läkaren en remiss till deras psykolog om läkaren tycker det behövs. Var beredd på att det kan vara lång väntetid. Det kostade när jag gick hos psykologen där 100 kr/gång och ingick i högkostnadsskyddet.
Vissa privata psykologer är anslutna till försäkringskassan så att vanlig taxa och högkostnadsskort gäller. Brukar stå på deras hemsidor. Annars är dem tyvärr mkt dyra.
Jag ringde till vår ungdomsmottagning och sa att ja ville prata med en psykolog. Var där ca 5ggr och tror inte jag betala något för det. Var nog 19ca