• Miriam75

Vilket namn är finast?

Vilket namn tycker du är finast? Kommentera gärna varför du tycker så. Och du får gärna komma med andra namnförslag som är i stil med dessa. Vi behöver hjälp att bestämma vad vår dotter ska heta.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket namn är finast?
  • Dr Nail

Det är som att fråga vilken Iron Maiden låt är bäst. Fucking ALLA

• Anonym (S)

Ella - tråkigt

Julie - Döp henne till Julia istället om ni inte ska bo i ett engelsktalande land. Julia är fint!

Emmy - hellre Emma, men det är inte heller så fint

Tuva - nej

• fluu

ella- alltså det är inget fel på det. fint och enkelt, men ack så intetsägande.

julie- inget fel på det. jag skulle dock inte ta det eftersom det ger olika uttal och stavningar.

emmy- gillar! starkt och rejält. tänker bastant och frejdig piga( mkt bra association). lagom sött på barn. enkelt.

tuva- tilltalar mig inte, men jag kan ändå inte säga något negativt om det utom att det är väl sött och vekt.

1. emmy

2. ella

3. tuva

4. julie

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • DenNamnbitne
    Ella får min röst men tycker nog ändå att det är lite tråkigt. Jag föredrar namn som det är lite mer ruter i som exempelvis:

Ulrika
    Gerda

Sigrid
    Runa
    Inger
    Hilda
  • Cilla93

Emmy gillar jag, de andra namnen föll mig inte riktigt i smaken. :)

• race

Mjuka, enkla namn. 

Ella, Julie, Emmy, Tuva. 

Alva, Annie, Alice, Agnes, Ebba, Enya, Ellie, Hanna, Hedda, Ida, Jenna, Karla, Lea, Lova, Linn, Luna, Lisa, Lilly, Molly, Maja, Moa, Noomi, Nora, Nellie, Olga, Saga, Stella, Sally, Thea, Vera, Vanja, Wilma. 

• Leonie88

Röstade på Emmy. Ett favoritnamn. Lite tuffare .

1 Emmy.

2. Tuva

3. Ella

4.Julie

• elyse

Ella eller Emmy. Enkla och fina namn. Passar alla åldrar.

• Miriam75

Ett nytt namn har dykt upp på listan, Tyra. Vi är 99 % säkra på att det är en liten Tyra. Tack för alla som röstat. Det här med namn är jättesvårt. Alla har åsikter och ska lägga sig i. Men nu är jag och min man i iallafall överens.

• race
    Miriam75 skrev 2016-08-13 12:54:37 följande:

Ett nytt namn har dykt upp på listan, Tyra. Vi är 99 % säkra på att det är en liten Tyra. Tack för alla som röstat. Det här med namn är jättesvårt. Alla har åsikter och ska lägga sig i. Men nu är jag och min man i iallafall överens.

Vad roligt att ni hittat ett namn! Andra kommer alltid ha åsikter, så det är bäst att välja det namn som ni vill ge er dotter oavsett vad andra tycker. 
  • nevermind

Röstade Ella då jag tycker de andra namnen är för flickiga och mesiga. Gillar tjejnamn med lite attityd, typ Thelma och Alex.

• fluu

Lööööve Tyra!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Vilket namn är finast?