enannananna84 skrev 2016-08-01 10:01:09 följande:
Oh, förlåt min otydlighet. Jag ska ta Bemfola sprutor i 6 dagar, sen Orgalutran sprutor i 4 dagar, Oxhagen den sista Ovitrelle sprutan för att ägget ska lossna. Redan där är det ju 11 dagar. Men sen är det ju undersökningar, äggplock och de ska mogna för att sen sättas tillbaka. Hur lång tid tar det allt som allt, hur många dagar. Hänger du me?
Det är väl korta protokollet det här.
Ok, då tror jag att jag hänger med bättre :)
Du kommer alltså att börja med sprutorna när din mens kommer, förstår jag rätt då?
I så fall bör du, om allting går exakt som det ska, ta din Ovitrelle den 21:a, sen plockas äggen den 23:e och sätts tillbaka någon gång mellan den 25:e och 28:e, beroende på hur länge de ska odlas (så vitt jag vet är det normala att de odlas mellan 2-6 dagar).
Sen händer det ju att det tar längre tid. Jag blev överstimulerad och behövde gå helt utan hormoner ett par dagar för att låta de minst mogna äggen tillbakautvecklas, så jag tog alltså sprutor 10 dagar, vilade 2, tog Ovitrelle och plockade äggen 36 timmar efter (alltså ca 15 dagar totalt). Det finns alltså en risk att äggplocket blir något senare. Dessutom hänger det ju på att mensen verkligen kommer den 10:e, annars blir ju sprutandet fördröjt också. Mognar äggen långsamt kan man också behöva spruta längre tid.
Det känns tyvärr som väldigt väldigt snävt. Det är på håret, även om allt går exakt som planerat. Jag rekommenderar dig som sagt att rådfråga din klinik för säkerhets skull.