Orkar inte med min flickvän, men älskar henne oerhört.
Hej!
Jag har under några veckor försökt förklara för min flickvän att hon är elak mot mig jävligt ofta. Att jag varken känner mig älskad eller ens respekterad.
Hon dumförklarar mig säkert tio gånger om dagen. Säger att jag är korkad, frågar hur gammal jag är egentligen, att jag beter mig som en femåring, o.s.v.
Utöver detta härmar hon alltid mig med en tillgjord och jobbig röst varje gång jag säger till henne att något är jobbigt eller frustrerande.
Det värsta av allt är att hon verkar älska att göra sig till "offret". När jag säger till henne är det till slut HON som blir sur och ledsen för att jag kallar henne elak eller respektlös. Och detta använder hon sig av emot mig i diskussioner eller bråk, genom att säga något i stil med: "nej men den diskussionen behöver vi ju inte ens ha, för jag är ju bara en hemsk person", och liknande.
För typ 15 minuter sen lämnade hon lägenheten utan att pussa mig eller någonting. Jag sa till henne att jag skulle komma till henne senare i eftermiddag och fick till svar att hon inte tyckte jag skulle komma eftersom jag bara tyckte hon var elak hela tiden.
Detta gör mig så jäkla frustrerad. Det värsta av allt är att jag älskar henne så fruktansvärt mycket. Bara tanken av ett liv utan henne gör mig tårögd och helt ångestfylld intill benen. Jag vill leva mitt liv med henne. Varenda sekund. Hon är det bästa som någonsin har hänt mig. Och typ 85% av tiden är hon helt perfekt och underbar.
Någon som har något tips eller råd till vad jag ska göra, tänka, säga eller vad som helst? Det hade jag uppskattat till tusen!
Tack på förhand och ha en trevlig helg.