Mamman hindrar pappan från att träffa sonen
Jag och sambon har hamnat i en jobbig situation som rör hans ex/son.
Det är en lång historia men ska förklara i korthet vad som hänt o vad det handlar om.
Min sambo har en son från ett tidigare förhållande. Då han bor hos sin mamma träffar vi inte sonen så ofta.. (Bor en bra bit ifrån) I sommar har vi haft honom hos oss 1 vecka. Pga jobb (oregelbundna tider båda två) så har vi haft svårt att hitta tid men nu i augusti så passar det att han kan komma till oss en vecka.
Grejen är den att vi nu fick reda på att mamman skickar iväg honom till ett annat ex till min sambo som han hade en kort relation med. Det utan att hon ens har diskuterat detta med min sambo då. Han vill inte att sonen åker dit (för vafan ska han dit o göra till o börja med?!) Men hon lyssnar inte. Detta ska då ha planerats in samma vecka som vi tänkte hämta honom.. men hon vägrar ge sig och hindrar ju då min sambo från att träffa sin son.
Det går inte att diskutera med henne överhuvudtaget..
Vad gör vi? Kan vi bara dyka upp och hämta honom? Det är väl lite det vi tänker göra. Det går som sagt inte att prata med mamman.
Sonen är 7 år.. Vi känner att han är för ung att bestämma själv. Han vill båda åka till oss och till den andra tjejen. Men vi anser att hans pappa måste väl ändå gå före än nåt ex eller? Dom har delad vårdnad om sonen.
Jag är bara så sjukt frustrerad och ledsen över hela situationen, speciellt för min sambons skull för han vill ju umgås med sitt barn när han har möjlighet..
Jag tycker det är sjukt att hon hellre skickar iväg han till ett ex än till hans egen pappa iaf.
Vill gärna ha tips och råd om hur vi ska göra och hantera situationen. Kanske nån annan har upplevt nåt liknande och vill dela med sig?