• Oline

Hur mycket hade ni gått upp i vecka 25?

Hur mycket hade ni gått upp i vikt i vecka 25? Jag har endast gått upp 2,9 kg hittills, är lång och smal från början, på gränsen till undervikt, så har inte direkt mycket att ta av.. Min barnmorska har sagt att jag inte ska oroa mig men det gör man ju ändå :p Vet att det är olika för alla, med första barnet gick jag upp 10 kg och alla de kilona kom mellan vecka 20-30..

• Svar på tråden Hur mycket hade ni gått upp i vecka 25?
  • Meriall

Med första barnet 2 kg och med andra 5 kg. Vet inte hur smal du är men jag hade 19 i bmi när jag blev gravid med första. Tror inte du behöver oroa dig alls.

• augustibebis2016

Jag borde kanske inte svara, har ju låg viktuppgång pga att jag kräkts hela graviditeten... Så jag räknas knappast som normal. I vecka 36 ligger jag ff på ca 2 kilo.

Men jag tror inte du är så ovanlig, en del är ju skapta som du. Bebis får vad bebis behöver och om din BM är lugn kan du vara det oxå. Vad du kan göra är att be om tillväxtultraljud så ni får en bättre bild av bebis i magen.

• Carambolan

2-3 kg med alla tre barnen

• Oline

Okej skönt att höra att fler är som jag :D Vi är ett stort gäng gravida som brukar umgås nämligen och det är bara jag som gått upp så lite, övriga ligger på mellan 8-15 kg och är i samma vecka (+/- någon vecka).

• Physalis

Minns inte men totalt gick jag upp 10 kg.

För mig var det bara skönt att inte gå upp så mycket.

• terfje

Jag är nu i vecka 30 och har gått upp nästan 6 kg. Vid vecka 25 hade jag gått upp 3.

Svar på tråden Hur mycket hade ni gått upp i vecka 25?