Baka inför förlossningen
Tänkte börja bunkra upp inför förlossningen med efterföljande besök av släktingar och vänner. Vad passar att baka och frysa in? Bullar förstås, men vad mer?
Tänkte börja bunkra upp inför förlossningen med efterföljande besök av släktingar och vänner. Vad passar att baka och frysa in? Bullar förstås, men vad mer?
Jag funderade på att göra kladdkaka i portionsformar
Jag funderade på att göra kladdkaka i portionsformar
Dom som hälsar på får stå för ev fika hos oss. Kommer inte gå runt och passa upp på folk som kommit för att träffa bebis.
Sockerkaka, muffins, äpplekaka.
Smördegskakor, man kan göra degen och rulla den, sedan fryser man in den. När man ska fika tar man fram rullen och skär upp den och gräddar i ugnen. Smidigt.
Åh vad många bra tips, tack!
Dom som hälsar på får stå för ev fika hos oss. Kommer inte gå runt och passa upp på folk som kommit för att träffa bebis.
Chokladbollar det hade alltid min mormor i frysen när jag var liten. Väldigt uppskattat
Snickerskakor eller Kärleksmums! Allt som går att göra i långpanna är snabbt och enkelt.
Massor med bullar (kanel och vanilj)frys ner typ 8 i varje påse.
Silvakaka i långpanna
Tack för alla bra tips!
Kom att tänka på att man borde kunna göra degen till chocolate chip cookies och ha i frysen för att sen bara ta fram och skiva upp och in i ugnen. Hrm tror jag ska göra det också ????