Omröstning finast flicknamn
Vilket av dessa namn hade ni valt om ni fått en flicka idag?
Vilket av dessa namn hade ni valt om ni fått en flicka idag?
Valde Anna, jag gillar namnet, det är enkelt och ingen anledning att korta av eller ersätta med smeknamn.
Lovisa är lite tungt, ett farmornamn för mig.
Ingrid går bort för just mig eftersom jag själv heter Ingela, för lika helt enkelt.
Astrid är fint men ganska uttjatat.
Ingrid låter både sött på en liten tjej och seriöst på en karriär skinka och fint på en tant
Ingrid låter både sött på en liten tjej och seriöst på en karriär skinka och fint på en tant
Gillar Anna & Ingrid bäst av dom namnen. Trevliga namn!
Anna och Astrid tycker jag var finast, men Astrid är lite finare om jag måste välja.
En karriär skinka?
Jag heter Lovisa och är 25 år (dvs ingen farmor). Har aldrig gått i samma klass som någon med samma namn, och har träffat kanske 6 tjejer totalt som heter det. Ett namn som känns "vanligt" men som inte egentligen är det, vilket gör att jag själv uppskattar det. Kan rekommendera det ;)
Dock har folk ibland svårt att uppfatta vad jag heter då de inte har mött så många med namnet så det blir ibland Lisa, Louise, Levita, Renita och syskonbarnen säger Olisa.
Gillar både Ingrid och Astrid. Tycker båda namnen är väldigt fina! Men Astrid vinner iaf just idag
Astrid! Men jag absolut älskar alla dina förslag.
Fy så fula! Röstade ändå Ingrid för jag tror det är det som funkar bäst utomlands (Anna för vanligt).
Alla namnen är superfina men Ingrid röstade jag på. Om våran bebis är en flicka så vill jag att hon ska heta Ingrid.
Av dessa mycket vackra namn hade jag valt Ingrid även om Anna egentligen är lika fint. Men nämnda namn har något oslagbart och segervinnande över sig!! Jag slår även ett slag för Inger som jag tycker är lite bortglömt i sammanhanget. Fantastiskt starkt namn och förstås Ingeborg om man vill det. Jag gillar många Ing-namn märker jag.
Ingrid utan tveksamheter. För min dotter heter det. Hade du frågat för ett par år sen hade jag ratat namnet fullkomligt men något hände och jag insåg att det var himla fint trots allt :)