• liamlina

skallar saker när han blir arg

Våran 20 månaders son skallar saker när han blir arg och inte får som han vill. T ex idag, när han inte fick vara i kylen när jag tog fram mat så blev han hysterisk och sprang emot en kökslucka och slog huvudet i den, medvetet. Ibland slänger han sig på golvet och slår huvudet i det. Man kan ju inte låta bli o undra varför han gör så? Gör barn så eller är det tecken på nåt? Försvinner det? Vad ska man göra när han gör så?

Tips mottages gärna för man blir ju lite orolig ändå.

• Svar på tråden skallar saker när han blir arg
  • Mammatrams

Hej!
    Jag har ingen aning, däremot nämndes just detta i ett poddavsnitt av pampers barnvagnspromenader (vet inte vilket). Bra podd, hjälpt mig mycket.

Mammatrams. Föräldraskapet med torr humor.
  • Skogstrollet14

Min son gör likadant ibland har dock minskat det senaste (fyller 2 om ett par veckor) Jag vet inte varför han gör så men min teori är att han helt enkelt inte vet riktigt hur han ska reagera eller agera på sina känslor. Men det är ju bara vad jag tror och det baserat helt och hållet på min son och hur han beter sig :) Jag brukar helt enkelt lugnt försöka få honom att sluta dunka huvudet i saker, dock har han börjat slåss mer istället men det är jag väldigt bestämd och tydlig med att det inte är okej.Han får bli arg men han får inte skada sig själv eller andra liksom :)

• tikki masala

Min son brukade också göra det. Tror att han testade saker. Varje gång han gjorde det så började han gråta ännu mera. Jag sa aj aj varje gång han gjorde det (jag säger även aj aj om han gör saker som kan göra ont eller är nära på en olycka. Och förklarar sedan att det gör ont om du gör så, aj aj. Numera gör han inte det (2 år och en månad) det går nog över men det är inte roligt när de gör det. Han brukade skalla mig i huvudet också så jag fick blåtira osch svullnade. konstigt nog fick aldrig han några märken mer än att han blev lite röd. 

Svar på tråden skallar saker när han blir arg