• Lingonflickan

topless

Var på sommarland i helgen. I kön till en attraktion ser jag plötsligt en flicka på ca 10 år iklädd endast ett par bikinitrosor. Inte ens en modell som går upp lite i midjan utan som låga trosor, Jag blev minst sagt förvånad att ett barn i den åldern gick topless. I min värld kan små flickor runt året möjligen gå utan överdel. 

Jag undrar därför: Vilken ålder tycker ni är max för flickbarn att gå utan överdel?

Nu handlar den här tråden inte om äldre tonårstjejer som badar topless (sen kan man tycka vad man vill om det) utan barn.

Sen kan man ju också fundera på hur man kan gå topless på andra ställen än badställen.

Puss!!
  • Svar på tråden topless
  • viseversa

Suck har man inga tuttar att dölja kan man gå utan topp. Blir du lika förvånad när 10åriga pojkar går utan överdel också? Eller gäller det bara barn som kommer utveckla bröst om några år?

• Lingonflickan

Gäller denna åsikt även i icke anslutning till bad, som här bland åkattraktionerna?

Och ja, det är skillnad på pojkar och flickor. 

Nej jag tycker inte att småtjejer ska gå omkring med bar överkropp. Och alla människor är inte oskuldsfulla, det finns faktiskt pedofiler som kanske fluktar på dem med glädje.

Personligen tycker jag baddräkt är det lämpligaste i den åldern men en bra bikini (inte trekantsbehå) går väl an.

Puss!!
  • viseversa
    Lingonflickan skrev 2016-07-26 18:54:49 följande:

Gäller denna åsikt även i icke anslutning till bad, som här bland åkattraktionerna?

Nej jag tycker inte att småtjejer ska gå omkring med bar överkropp. Och alla människor är inte oskuldsfulla, det finns faktiskt pedofiler som kanske fluktar på dem med glädje.

Personligen tycker jag baddräkt är det lämpligaste i den åldern men en bra bikini (inte trekantsbehå) går väl an.

Puss!!
    Pedofiler kommer flukta efter småflickor och pojkar oavsett vad dom har på sig. Varför ska man som 10årig flicka redan behöva ta hänsyn till äckel och vad dom kan tänka? Det är ingen skillnad på en småflickas eller en småpojkes bröstvårtor. Så varför ska den ena då behöva skyla sig bara för att denne inte har en snopp mellan benen?
  • viseversa
    Lingonflickan skrev 2016-07-26 18:54:49 följande:

Puss!!
    Nej jag tycker inte om halvnakna män på restaurang nej. Så jag uppskattar att både män och kvinnor har tröja på sig om dom inte badar eller ligger på stranden.
  • Maddi

Så länge man inte har bröst så finns ingen anledning att göra flickor större än vad dom är. Låt barn vara barn.

• Mooomin
    viseversa skrev 2016-07-26 18:46:46 följande:

Suck har man inga tuttar att dölja kan man gå utan topp. Blir du lika förvånad när 10åriga pojkar går utan överdel också? Eller gäller det bara barn som kommer utveckla bröst om några år?

Det framgick inte om flickan hade bröst eller inte.

Pojkar har väl generellt aldrig någon överdel när de badar?
  • viseversa
    Mooomin skrev 2016-07-26 20:33:22 följande:
    Det framgick inte om flickan hade bröst eller inte.

Pojkar har väl generellt aldrig någon överdel när de badar?
    Antar att hon inte hade bröst. Eftersom dom flera flickor blir mer privata när dom får bröst. Men nej jag tycker väl egentligen inte att man måste skyla sig även om man har tuttar. Men inte många 10 åringar har utvecklat bröst. Visst finns det dom som har det ja men dom flesta nej. Och varför är det viktigt för en flicka att dölja sina bröstvårtor men inte för en pojke?
Svar på tråden topless