• waleus87

    Sunwing Kalithea

    Hej.

    Jag har bokat en resa till Rhodos Kalithea med tre barn 5.5, 3.5 och 1.5 år. Har läst en del om hotellet på bl a forum, till en stor fördel för denna var just att det är barnvänligt. Dock reser jag till havet för att bada med barnen i havet och här har jag några frågor som jag är enormt tacksam för om ni som har varit där kan svara.

    - Stranden enligt Ving är sand med små runda stenar. Stämmer detta? Behöver barnen badskor? Hur är det i vattnet, också stenigt?

    - Läste från flera trådar att stranden är mer av sand längre bort, kommer man bort dit med barnvagn eller lättast att ta sig till stranden utan vagn? Och finns det alltså delar av stranden som är enbart eller till stor del sand?

    - Flera skriver att det är inte långgrund. Men hur så pass snabbt blir det djupt? Kan 3.5 och 5.5 åring plaska 1-2 m från strandkanten eller är det djupt med en gång? Är det så längs hela stranden?

    - Ser på vings karta att det är en till strand till vänster om hotellet utan några gångvägar dit, har någon varit där?

    images2.ving.se/images/SiteID1/FactSheet/rhocpx1_swr_map_1.png

    Jag är tacksam för all info just om bad. Poolerna är andrahands alternativ för mig.

Svar på tråden Sunwing Kalithea