• Salsan

Ev. gravid, vågar jag åka till Liseberg?

Jag och min sambo är sugna på att åka till Liseberg men har väntat till sista semesterveckan nu för att få veta om jag är gravid eller inte. Testade jag plus skulle vi stanna hemma och fick jag mens skulle vi åka.

Men nu har jag varken fått det ena eller det andra. Idag testade jag negativt på dag 42. Tidigare cyklar har varit 38, 39 och 36 dagar långa.

Vågar vi åka iväg i alla fall, det kan ju trots allt vara något där inne? Hur farligt är det att åka bergodalbanan och liknande i början av en graviditet?

• Svar på tråden Ev. gravid, vågar jag åka till Liseberg?
  • Funderaren

Vill också veta

*flyttar upp*

Har i coh för sig hört att det inte ska vara så bra att åka karuseller när man är gravid, men är osäker på om det gäller precis hela grav.

Hoppas nån vet

• Martha

hej..

jag var på liseberg för några veckor sen och de karuseller som är farliga när man är gravid är märkta med en skylt om det.. sen vet jag inte hur det är om man är ny gravid om det har nån roll i det hela..

• Sweetie

Hej.. det ligger så väl bäddat inne i livmodern så det ska int evara någon fara..

Men va uppmärksam på om där är skultar där det står att det är int elämpligt för gravida!! Det har dom nämligen...

Är ni oroliga så ring och prata med en bm!

Ha det så mys på liseberg och åk lite för mig med!!

Kramizz
    Sweetie

• mammma02

hej man ska jue tänka på attdet är ett liv där å man inte vill mista det!!! man ska inte åka!! tycker jag

• mimmi

Jag var på lisseberg igår och är gravid i v. 6. Precis som många ovan säger så är de karuseller som är olämpliga för gravida uppmärkta med tydliga skyltar.
    De andra går fint att åka.
    Visserligen missar man ju bergochdalbanan... men det finns ju en hel del annat som är kul. Om inte annat så är det ju en vacker park och igår var en underbar kväll.
    Hade hur kul som helst!

• Firren

Jag skulle inte trott att det var ngn fara alls så tidigt men det måste ju var och en ta ställning till.
    Jag hade åkt helt klart! Liseberg är ju jättefint och man behöver ju inte åka en massa karuseller för att vara där. Det finns så mkt annat.

• penapöna

Det är mycket lite som är farligt när man gör det så tidigt i en graviditet att man inte ens vet om att man är gravid.

Om du skulle vara gravid och få missfall efter att du varit på Liseberg har det säkerligen varit nåt fel på barnet och inte Lisebergs fel.

• Salsan

Tack för era svar. Det blir dock inget Liseberg den här veckan utan vi väntar lite och åker en helg lite längre fram istället. Om vi inte får ett positivt besked istället vill säga

Svar på tråden Ev. gravid, vågar jag åka till Liseberg?