• david930924

Virrig småbarnspappa

Hej! Jag är 24 år gammal och har en dotter på 2 år. Jag vet om att jag är oerhört slarvig, nycklarna försvinner tittsomtätt plånboken glömmer jag bort vart jag lagt och ibland har jag inte ens någonplånbok utan korten i fickan! Och nu fick jag reda på att min barnvagn blev stulen i helgen troligtvis för att jag cyklade hem med dottern i fredags och lät vagnen vara kvar över helgen på dagis, då jag inte tänkte att någon skulle sno den. (Jagvet att det inte var så smart nu i efterhand) men kontentan av det hela! Såhär kan det inte fortgå jag måste ha struktur och inte vara så slarvig, jag har ju förtusan ett barn och borde vara vuxen inte tappa plånböcker höger om vänster. Så hur har ni gått tillväga för att få lite struktur i vardagen enkla små tips och tricks? Måste ta tag i detta nu och föregå med gott exempel!

• Svar på tråden Virrig småbarnspappa
  • Anonym (Men)

Dedär att inte hålla koll på nycklar och plånbok är ju ett ganska vanligt problem. Vi har en låda i ett skåp innanför dörren där vi lägger ifrån nycklar och plånbok när vi kommit in. Sen finns de taggar man kan köpa och app i telefon. Så nycklarna piper om dom är 40 meter ifrån om man letar dom och kan även ha en i plånboken.

• Anonym (m)

Lägg alltid nycklar, plånbok m.m. på samma ställe. Vi har dem i en skål i köket (se till att barnen inte kommer åt dem!! ). Direkt ner med dem i skötväskans innerficka när jag låst.

Planera i tid när ni ska iväg. Låter tråkigt men spar mycket tid och stress att slippa leta efter t ex nycklar precis när ni ska iväg. Packa alla grejer kvällen innan om ni ska iväg på morgonen, efter frukost om ni ska bort under dagen.

Hade du planerat ordentligt och hade du kanske kommit på det där med vagnen innan du cyklat iväg.

• Anonym (m)
    Anonym (m) skrev 2016-07-25 11:16:37 följande:

Lägg alltid nycklar, plånbok m.m. på samma ställe. Vi har dem i en skål i köket (se till att barnen inte kommer åt dem!! ). Direkt ner med dem i skötväskans innerficka när jag låst.

Planera i tid när ni ska iväg. Låter tråkigt men spar mycket tid och stress att slippa leta efter t ex nycklar precis när ni ska iväg. Packa alla grejer kvällen innan om ni ska iväg på morgonen, efter frukost om ni ska bort under dagen.

Hade du planerat ordentligt och hade du kanske kommit på det där med vagnen innan du cyklat iväg.

Nu lät jag verkligen duktig, det är jag verkligen inte. Är en riktig slarver jag med :)
Svar på tråden Virrig småbarnspappa