BF+13, vänta eller bli igångsatt!?
Imorgon har jag fått veta att jag ska ringa in till förlossningen om inget hänt innan dess och så som det ser ut nu så lär inget hända! Vi har fått väldigt dåligt med information så det mesta har jag fått läsa mig till själv, men som jag förstår det så kommer det finnas två alternativ: en igångsättning eller kontroller varannan dag fram till att det startar av sig själv.
Ni med erfarenhet: vad väljer man!? Känns som att jag vill ha lite kött på benen så jag kan stå på mig när de planerar eller erbjuder det ena eller andra ... Är det verkligen så jobbigt att bli igångsatt som många påstår? Jag har fött barn en gång tidigare och jag var öppen 1cm för en vecka sedan, så jag är inte sååå omogen tror jag? Kanske det underlättar? Blir lite orolig när man läser om utdragna igångsättningar som ska ha gjort onödigt ont. Å andra sidan känns det alldeles för påfrestande psykiskt att gå å vänta med täta kontroller, jag har mycket sammandragningar sedan månader tillbaka och en rejäl foglossning så man har inte mycket energi kvar att ta av.
Tacksam för svar!!!