• flygrl

Va tycker ni om saltvattenspray?

Va tycker ni som använder saltvattenspray? Hur blir håret av det? Finns effekten kvar om håret blir blött eller måste man spraya på nytt då? Hur använder ni det? Vilken e bäst alltså märke?
    Aja...frågor frågor...hjälp mig snälla!

• Svar på tråden Va tycker ni om saltvattenspray?
  • Emmabo

Jag använder det alltid i fuktigt hår innan jag fönar det. Jag har tunt, fint skandinaviskt hår och för mig blir håret mer strävt och lätthanterligt (inte lika blankt och flygigt). Har provat både dyra och billiga märken och det är ingen skillnad alls, just nu kör jag proffs saltspray med värmeskydd :)

• Linnis92

Jag använder ocean spritz från wella. Spraya i hårbotten i fuktigt hår, föna. Håret blir strävare och touperingen håller betydligt bättre.

Går du ut i regn och håret blir blött så föna till det så finns effekten kvar. Men är håret duschblött så bör du ha i nytt.

• Lowika

Har haft colorit saltspray och tyckte den var grym. Köpte en annan som jag inte har namnet på nu som inte alls var lika bra.... tycker att saltsprayen (iaf coloriten) ger naturlig stadga utan att bli sådär fett eller klumpigt som spray eller mousse. Blir det fuktigt är det nästan bara bra. Bara busa till håret lite och klart!

• flygrl

Tack för era informativa svar.
    Hmm...så håret blir mycket strävare? Kanske inte va mitt hår behöver då kanske. Har ju motsatsen till blont fint skandinaviskt hår...tjockt afrohår (som inte e så lätt få ordning på heller).
    Vete fan asså..?!

Kom gärna med mer input! Intressant ta del av era erfarenheter.

• flygrl
    Lowika skrev 2016-07-23 20:22:33 följande:

Har haft colorit saltspray och tyckte den var grym. Köpte en annan som jag inte har namnet på nu som inte alls var lika bra.... tycker att saltsprayen (iaf coloriten) ger naturlig stadga utan att bli sådär fett eller klumpigt som spray eller mousse. Blir det fuktigt är det nästan bara bra. Bara busa till håret lite och klart!

Nee, det va väl just det där jag hört & tyckte lät bra. Att det inte blir fett & tungt för det vill jag ju inte. Hmm...hmm..
  • flygrl

Ingen mer?

Såg det finns saltvattenspray för typ en 50-lapp så ska nog köpa en flaska & testa. På vinst & förlust! För jag e nyfiken!

• Emmabo
    flygrl skrev 2016-07-24 20:44:57 följande:

Ingen mer?

Såg det finns saltvattenspray för typ en 50-lapp så ska nog köpa en flaska & testa. På vinst & förlust! För jag e nyfiken!

Det är väl bara att köpa och prova, men jag undrar mest bara vad du vill att saltsprayen ska ha för effekt? Vad tror du den ska göra med håret? Finns ju tusen andra produkter som inte gör håret strävare :)
  • Scoops

Jag har "glashår" enligt min frisör, typ asiatiskt. Jag använder saltvattenspray för att få det strävare och mer lätthanterligt, köper Proffs från HM för typ 29:- och tycker den funkar bra Glad

• flygrl
    Emmabo skrev 2016-07-24 20:49:03 följande:
    Det är väl bara att köpa och prova, men jag undrar mest bara vad du vill att saltsprayen ska ha för effekt? Vad tror du den ska göra med håret? Finns ju tusen andra produkter som inte gör håret strävare :)
    Skulle villa ha mer styrsel på nåt vis. Svårt förklara. Andra produkter jag testat har gjort håret fett & tungt & det vill jag ju inte.
    Aja...whatever... :/
  • flygrl
    Scoops skrev 2016-07-24 21:10:51 följande:

Jag har "glashår" enligt min frisör, typ asiatiskt. Jag använder saltvattenspray för att få det strävare och mer lätthanterligt, köper Proffs från HM för typ 29:- och tycker den funkar bra Glad

Oj...29 spänn. Ska prova det. Funkar det inget vidare för mig så vet jag det iaf...
    Tack för tipset!
  • Physalis

Använder istället för hårsprej,känns inte lika äckligt att ha i håret.

Kolla på YouTube kanske? Där finns massor att lära

• flygrl
    Physalis skrev 2016-07-25 21:23:01 följande:

Använder istället för hårsprej,känns inte lika äckligt att ha i håret.

Kolla på YouTube kanske? Där finns massor att lära

Det va väl lite det jag e ute efter. ;) Men sen beror det ju på hårtyp också. Men som sagt ska testas. Och visst Youtube har mycket bra & jag lär mig en del där. Tack för din input!
Svar på tråden Va tycker ni om saltvattenspray?