Adoptera bort sitt barn
Jag har nyligen fått reda på att jag är gravid, embryot är bara några veckor gammalt.
Jag använder p-plåster så detta kom väldigt oväntat.
Jag har 2 underbara små barn, som jag älskar över allt annat! Lever tillsammans med deras pappa.
Varken han eller jag vill inte ha detta barnet, hur hemskt det än låter. Så en abort är inbokad i nästa vecka.
Har dock nu börjat fundera på hur det går till att adoptera bort ett barnet. Egentligen så tror jag att jag aldrig skulle klara av det.. Men, med rätt stöttning och hjälp så kanske det finns en möjlighet?
Men då till frågan, att adoptera bort mitt barn skulle ju givetvis inte vara för min egna skull, utan för det blivande barnets skull, och för dennes blivande föräldrar.
Låter ju lite galet, men skulle man hellre vara adopterad eller aborterad?
Men den stora anledningen till att jag funderar på detta är att jag som de flesta andra vet hur många ofrivilligt barnlösa det finns. Tänk vad lyckliga detta paret skulle kunna bli? Jag skulle kunna förverkliga deras högsta önskan. På bekostnad av mitt mående, för hur länge vet jag inte.
Men jag inser att det skulle vara fruktansvärt jobbigt psykiskt. Är det värt det?
(Jag/vi tänker inte behålla barnet, så det är inget alternativ).
Har ni några tankar som kanske skulle kunna hjälpa mig?