• MariaLinnea

Finast äldre flicknamn med karaktär?

Vilket av dessa namn tycker ni är finast och har karaktär utan att vara för hårt? 
    Hur funkar namn som Märta och Hedvig uttomlands?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Finast äldre flicknamn med karaktär?
  • IsDimma

Gillar Märta, Ingrid och även Hedvig. Rösten går till märta men dom andra två är hack i häl för mig

• MadHatter

Röstade på Märta, föredrar dock Marta. Tycker att Ingrid är fint också, känns som ett riktigt trendnamn på G.

I samma stil som Ingrid gillar jag också Kerstin och Marianne.

Alice känns lie för uttjatat och känner för många hundar som heter så. Hedvig är ok men lite hårt. Lovisa känns för mycket min egen generation, är inte riktigt redo för det än :)

• Aniiee

Hedvig. Kanske är min förkärlek till filmen/musikalen Hedwig and the angry inch......

Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • DenNamnbitne

Ingrid är favoriten bland dessa, mycket vackert namn. Alla namn på listan är dock högklassiga. Namnen funkar nog utomlands också, vad nu det skulle vara bra för, men men.

• nevermind

Alla namn är skitfula (enligt mig i alla fall...) förutom Alice som tyvärr är för vanligt nu för tiden.

• nevermind
    MyDestiny skrev 2016-07-18 00:12:26 följande:

Ingrid helt klart. Låter ursvenskt och säkert exotiskt utanför Sverige.

• fluu

Hedvig - Älskar! Oerhört vackert och ståtligt på en vuxen. Sött och busigt på ett barn. Passar utmärkt även på många andra språk. Gångbart och enkelt.

Ingrid - Älskar också. Extremt vackert och sirligt, ja nästan ömtåligt. Gångbart på alla sätt.

Märta - Gillar, men inte på min dialekt. Annars vackert, redigt och kraftfullt. Blir väl Martha utomlands.

Alice - Bra på precis alla sätt. Lite väl sött för min personliga smak.

Lovisa - Gillar skarpt! Väldigt vackert, sirligt och stiligt och samtidigt redigt och liksom folkligt. Är personligen lite trött på det dock. Bra på alla sätt annars.

1. Hedvig
    2. Ingrid
    3. Märta(men inte på min dialekt)
    4. Alice
    5. Lovisa

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Lavelii

Alice eller Lovisa. Resten ger mig tantvibbar. Visserligen ska man ju en dag förhoppningsvis bli tant men helst inte redan som liten. Sen finns det finare namn att bli gammal i, tycker jag. Men det är jag det. Alice fick min röst. funkar bra utomlands med!

• ElsaLuvan

Hedvig är riktigt coolt! Funkar ju också alldeles utmärkt utomlands (ugglan Hedvig i Harry Potter liksom...).

Heter själv Lovisa och tycker att det fungerar både i Sverige och utomlands. Går att uttala överallt men inte så många som heter det.

De andra namnen är enligt mig lite tråkigare och speciellt Märta känns tungt.

Svar på tråden Finast äldre flicknamn med karaktär?