• Fröken Apelsin

Matkasse, vilken är bra?

Jag funderar på att skaffa matkasse en gång i månaden. Jag känner att jag skulle behöva lite avlastning och lite ny inspiration, så gärna en färdig ihop plockad kasse med recept. Jag funderar på Linas matkasse, är den bra? Eller finns det någon som är bättre?

• Svar på tråden Matkasse, vilken är bra?
  • Anonym (mjo)

Ja, Linas är iofs bra, det jag inte gillar med Linas är att man inte kan kolla recepten i förväg som de flesta andra matkassarna.

Annars har faktiskt Coop bra betyg men den har jag inte provat.

• Anonym (...)

Vi har bara prövat Linas barnkasse, testat både 5 dagars och 3 dagars, och vi har varit nöjda. Dock är vi lite kräsna när de gäller fisk så det var rätt ofta vi inte åt fiskrätterna, men i övrigt har de inte varit många rätter vi inte gillat, även 3-åringen gillade nästan allt.

• Anonym (Gullan)

Jag gillar också Linas, men som mjo säger är det lite dumt att man inte vet vad det är för mat innan. Men det brukar vara fräscht och så.

Bestämmer du dig för att testa kan du ange rabattkod K1956309 så får du en gratis fruktkasse med första kassen du testar.

• Aniiee

Linas är bra, men du kan inte kolla i förväg vad det blir, eller vad som behöver kompletteringshandlas,

Coops är ok, men är bara 4 dagar. Du behöver inte starta en prenumeration, utan kan köpa kassarna styckvis. Menyn 6 veckor framåt finns på hemsidan..

Tasteline/Mathems är bra, du kan kolla två veckor i förväg vad det blir och du kan enkelt komplettera kassen i samma order. Precis som hos Coop kan du köpa kassarna utan att prenumerera.

Icas är helt ok, men de har dålig täckning på utkörningen, istället är man i det närmaste tvungen att själv åka och hämta, och då örlorar man kanske lite vitsen? Meny för 2-5 veckor framåt som man kan kolla in.

Citygross har stort utbud av kassar att välja mellan, men som Coop är de flesta bara för 4 dagar, Meny för 2-3 veckor på hemsidan.

Middagsfrid har ett gäng bra kassar, och även a la carte, så du kan göra din egen kasse från deras recept.

Bra mat hemma har jag ingen erfarenhet av, och inte heller Mat & Ro.

Kom ihåg att de allra flesta har nykundserbjudande, så du kan säkert testa alla kassar om du vill. 

Slår ett liiiiitet, litet slag för Arla.se också. De sammarbetar med Mathem och har en veckokasse och Fredagskasse,, 6 veckomenyer, eller så kan man göra sin helt egen kasse (och då få hela veckan, plus efterrätter eller bak om man vill) MEN.... man måste verkligen vara med och kolla så det blir rätt på Mathem, eftersom länkningen är otroligt ointelligent i nuläget. En gång tyckte den att jag skulle köpa 7 paket smör.....

Nå, lite att välja på.

Kom också ihåg att det kostar lite extra mot att handla själv, så är det bara inspiration du är ute efter, kolla in kassarna, välj vilken som tilltalar en viss vecka, och handla själv eller från Coop .se/Mathem/Mat .se eller någon annan nätaffär men hemkörning. Ibland kommer man till och med undan billigare med DERAS EGNA kasse när man plockar ihop den själv i onlinebutiken. Inte alltid, men ibland.

Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Anonym (Gullan)

Tack för ditt utförliga svar Aniiee och för rabattkoden Gullan! Det var intressant att läsa era andras upplevelser också.

• Lilas

Vi har haft ca 20 påsar från linas och de allra flesta recepten har varit goda. Nu funderar vi dock på att prova city gross som är betydligt billigare. Vi har nu den glutenfria och betalar 869 från linas (med hemkörning). På city gross kostar den 599, visserligen får man hämta upp den själv, men det görs utanför butiken så man behöver inte gå in.

Svar på tråden Matkasse, vilken är bra?