• ulliiz

Sluta nattamma

Har en dotter som är 8,5 månad som idag vaknar mellan 2-5 ggr varje natt och ammar, börjar bli väldigt utmattande för mig så därför känner jag att de är dax att sluta, men hur?

Hon somnar oftast inte vid bröstet utan äter och somnar sen när jag lägger ner henne bredvid mig, har test att bara ta upp henne och lägga över i min säng utan bröstet men då skriker hon tills hon får de. Kan hon va hungrig?

Hon är väldigt liten, 65 cm 6500 kg så därför har jag inte velat sluta amma tidigare utan erbjudit när hon velat. Men som sagt min energi börjar ta slut så alla tips mottages tacksamt

• Svar på tråden Sluta nattamma
  • fridalavidaloca

Jag hade med mig en nappflaska med vatten in i sängen som min dotter fick när hon vaknade och ville äta. Hon drack lite och somnade om och efter några nätter vaknade hon inte alls. Började även ge en stor portion välling (2dl vatten 4 msk vällingpulver) innan läggdags, då sov hon mycket bättre också. Men alla barn är ju olika. Lycka till :)

• ulliiz

Får testa med de, på kvällen får hon 110 ml välling och ammar efter de tills hon är nöjd men verkar inte hjälpa så speciellt mycket. Blev bättre ett par veckor med endast 1 uppvak kl 4 men sen ca 3 veckor tillbaka vaknar hon oftare igen

• Anonym (Partnern)

Hemma hos oss fick pappan ta nätterna och jag flydde sovrummet under dom nätterna och det gick över förväntan :)

• Anonym (Byt)

Vi bytte från mamma och tuttar till att pappa fick natta med enbart närhet. Tog några dagar, sen var det lugnt. Jag sov i annat rum.

• ulliiz

Pappan vaknar tyvärr inte av att hon vaknar, när han sover så sover han väldigt svårväkt så de är tyvärr inte ett alternativ. Tack endå :)

Svar på tråden Sluta nattamma