• Älskade-barn

Är han pappa?

Hallå!

Prexis skapat en användare här då detta är en sak jag tänkt på länge, mycket och ofta, det är en rädsla

Jag och min kille har ett väldigt roligt sexliv, eller ja, vi hade innan graviditeten. Vi hade bjudit in två killar extra till sovrummet och hade det riktigt härligt. Då vi inte trodde att vi kunde få barn och vi båda tycker det är härligt oskyddat så hade vi det. Ni börjar förstå min rädsla?

Den är troligtvis obefogad, för detta var 26 september, sedan efter det kom mensen 29 september, redan där förstår man väl att ingen av de andra inte kan vara pappa, men är ändå rädd.

Veckan därefter var jag gravid, enligt ultraljudet vi gjorde blev hon till 6 oktober.

Såå! Kan man lugna mig och säga att det är helt omöjligt att någon annan än killen är pappan till vårat barn?

• Svar på tråden Är han pappa?
  • Anonym (Lea)

Varför bad ni inte om faderskapstest när ni skrev på faderskapet om du oroar dig?

• Pamdrian

Man kan vara gravid även fast man har mens så det finns risk att nån av dom är Pappa. Sorry

• Älskade-barn
    Anonym (Lea) skrev 2016-07-15 19:15:16 följande:

Varför bad ni inte om faderskapstest när ni skrev på faderskapet om du oroar dig?

Vi har inte skrivit de än, bebisen föddes i veckan nu. Det är bara jag som oroar mig, han vet inte om att jag oroar mig för det
  • Anonym (Hmm)
    Pamdrian skrev 2016-07-15 19:15:39 följande:

Man kan vara gravid även fast man har mens så det finns risk att nån av dom är Pappa. Sorry

Fast beräknade befruktning är ju efter mensen. 

Svårt att veta ändå när det är så tätt inpå. 

• Anonym (Lea)
    Älskade-barn skrev 2016-07-15 19:20:06 följande:

Vi har inte skrivit de än, bebisen föddes i veckan nu. Det är bara jag som oroar mig, han vet inte om att jag oroar mig för det

Men berätta då att du är osäker på om han är pappa så gör dem ett DNA test och du behöver inte fundera längre. Dem bara topsar dig, bebis och pappan i munnen så det är inget som gör ont eller ger obehag för någon av er.
  • Pamdrian

Jag blev gravid ledans jag hade mens. & andra graviditen blev jag gravid 2 dagar innan mensen allt är möjligt.

• Älskade-barn
    Anonym (Hmm) skrev 2016-07-15 19:23:20 följande:

Fast beräknade befruktning är ju efter mensen. 

Svårt att veta ändå när det är så tätt inpå. 

Jo, och vi hade sex Både 3,4 och 6/10 med, bara han och jag förstås.

Men det är det där med ägglossningen, att enligt appen så är det för tidigt för att vara ägglossning då.
  • Älskade-barn
    Anonym (Lea) skrev 2016-07-15 19:28:31 följande:

Men berätta då att du är osäker på om han är pappa så gör dem ett DNA test och du behöver inte fundera längre. Dem bara topsar dig, bebis och pappan i munnen så det är inget som gör ont eller ger obehag för någon av er.

Det är väl det som är lite jobbigt, att erkänna att jag är rädd för just det, vill inte göra honom osäker på det, när han inte är det.
  • Anonym (Lea)
    Älskade-barn skrev 2016-07-15 19:31:42 följande:

Det är väl det som är lite jobbigt, att erkänna att jag är rädd för just det, vill inte göra honom osäker på det, när han inte är det.

Tyvärr finns de ju bara 2 val. Göra ett test vid faderskapserkännandet eller gå orolig. Skriver ni på papperna utan DNA test kan ni inte ändra er sen och vilja ha DNA test i efterhand. Då får ni betala själv.
  • Älskade-barn
    Älskade-barn skrev 2016-07-15 19:09:47 följande:

Hallå!

Prexis skapat en användare här då detta är en sak jag tänkt på länge, mycket och ofta, det är en rädsla

Jag och min kille har ett väldigt roligt sexliv, eller ja, vi hade innan graviditeten. Vi hade bjudit in två killar extra till sovrummet och hade det riktigt härligt. Då vi inte trodde att vi kunde få barn och vi båda tycker det är härligt oskyddat så hade vi det. Ni börjar förstå min rädsla?

Den är troligtvis obefogad, för detta var 26 september, sedan efter det kom mensen 29 september, redan där förstår man väl att ingen av de andra inte kan vara pappa, men är ändå rädd.

Veckan därefter var jag gravid, enligt ultraljudet vi gjorde blev hon till 6 oktober.

Såå! Kan man lugna mig och säga att det är helt omöjligt att någon annan än killen är pappan till vårat barn?

Tillägg:

Vi har pratat om detta nu och kom fram till att sista gången vi hade en tredje med faltiskt var helgen innan, alltså 20/9, då kan det väl inte vara någon annan?

Enligt kub var bf 30/6 och enligt rul var bf 3/7 så vi vet ju att befruktningen inte skedde före 6/9
  • Anonym (yuimmir)

Det låter osannolikt att bli gravid tre dagar innan mens. Det verkar som din kille är pappan.

• Älskade-barn
    Anonym (yuimmir) skrev 2016-07-16 15:08:05 följande:

Det låter osannolikt att bli gravid tre dagar innan mens. Det verkar som din kille är pappan.

Tack

Jag tänker väl att det även är bäldigt osannolikt att andra killens spermier kan överleva så länge i mig, 2-3 veckor och sedan bli befruktad efter mensen
Svar på tråden Är han pappa?