• Troll lycka

plus på cb men neg på RFSU

Hej! Jag plussade på bim dagen m cb. Inte superstarkt men helt klart ett synligt plus. Fick även en glad gubbe på äl testet (cb digital). Testade idag igen m cb först på bim +4. Plusset har inte blivit starkare men ff klart synbart och kommer fram inom en minut. Testade med äl oxå men det va neg, tror ni det har betydelse?!

Onödigt men iom att cb inte har blivit starkare plus så köpte jag RFSU grav test. Visade tvärBLANKT! Hur kan det göra det??? Fattar ingenting är det missfall på gång??

Och äl testet!? Tror ni det har betydelse?

Orolig! :(

• Svar på tråden plus på cb men neg på RFSU
  • randigstrumpa

Vänta några dagar - vet att det är tortyr.

Men ta ett nytt clearblue på morgonen efter helgen.

Tycker att RFSU har dåliga tester, har fått falskt positivt på deras o.o

• Fkvi

Testa med ett annat märke? Typ Apotekets egna? :)

• Troll lycka

Åh tack snälla för svar! Ja verkligen tortyr! Skulle kunna skita i RFSUs resultat om bara cb hade blivit lite starkare...
    Jag har mått illa o varit väldigt trött så tolkat det som bra tecken men .... :/

Ja jag kanske borde köpa Apotekets. Men herregud va man lägger ner pengar på tester. Får kanske ha lite is i magen o testa efter helgen.

Men visade det minus för dig fast du var gravid?

• randigstrumpa

Jag var mer död än levande när jag blev gravid och plötsliga hungerattacker men kunde inte äta något typ, blev mätt på ingenting och hade sådan värk i tuttarna, vakna på nätterna av att de värkte så hemskt. Haha!

Håller tummarna för dig att du får ett starkare plus snart!

• Troll lycka
    randigstrumpa skrev 2016-07-15 18:06:05 följande:

Jag var mer död än levande när jag blev gravid och plötsliga hungerattacker men kunde inte äta något typ, blev mätt på ingenting och hade sådan värk i tuttarna, vakna på nätterna av att de värkte så hemskt. Haha!

Håller tummarna för dig att du får ett starkare plus snart!

Åh haha. Detta är min sjätte graviditet. Har tre barn och 2 missfall bakom mig... tack, det hoppas jag med!!
  • malintherese01

RFSU test har jag ingen tillit till.. visade negativt för mig många dagar efter jag skulle haft min mens medan clearblue visade positivt :)

• Troll lycka
    malintherese01 skrev 2016-07-16 11:38:36 följande:

RFSU test har jag ingen tillit till.. visade negativt för mig många dagar efter jag skulle haft min mens medan clearblue visade positivt :)

Hej! Fick du starkt plus på cb då? Jag får svagare o svagare på cb ...
  • malintherese01
    Troll lycka skrev 2016-07-16 14:10:41 följande:

Hej! Fick du starkt plus på cb då? Jag får svagare o svagare på cb ...

Jag köpte sånt digitalt clearblue test som visade veckorna.. Vet inte hur det hade sett ut med ett "vanligt" tyvärr :/ men jag skulle sätta mer tillit till dom än RFSU testen.. Har du testat det första du gör med morgon urinen?

Håller tummarna!
  • peterssonfanny

Hej! Hur går det för dig? Är lite i samma sits själv

• Troll lycka
    peterssonfanny skrev 2016-07-17 10:04:52 följande:

Hej! Hur går det för dig? Är lite i samma sits själv

Från fyra starka till svaga (men fullt synbara blå plus) fick jag idag blankt så jag väntar bara på att blöda...
  • YaYa

Har tyvärr dåliga erfarenheter av CB, fått svaga (men synliga) plus och en dag senare negativt på annat märke trots att det märket skulle testa lägre nivåer. Mitt enda tips till alla är att skippa CB. 

• Fröken W

När jag testade med cb så fick jag ett tydligt plus medan RFSU:s test knappt var synbart. Hade inte tolkat det som ett positivt test om jag testat med bara det.

• frestelsen

Jag har dåliga erfarenheter av cb med. Många som fått plus av de men neg på andra test

• k91

Jag fick ingen mens och testade negativt med RFSU flera gånger, sen testade jag CB mest för skojs skull och då var det starkt positivt! :) Tänker ALDRIG köra RFSU igen!

Svar på tråden plus på cb men neg på RFSU