• PetSan

spottings / blir ej gravid

Hej!

Jag och min sambo (30 och 31 år) har försökt bli gravida i snart två år. Hösten 2015 började vi med clearblue fertilitetsmonitor och blev gravida redan andra månaden med den. Slutade tyvärr i ma veckan innan julafton. Sedan dess har vi inte lyckats bli gravida igen och vi kan verkligen inte förstå varför.

Ringer vi gyn o bm för att få hjälp så får vi till svar att när vi försökt bli gravida i 2 år då kan vi få hjälp till utredning och efter missfall måste man vänta 1 år innan man får hjälp. Det känns så hopplöst!

Har denna cykel börjat använda ProgesterAll i hopp om någon förbättring.

Till frågan; jag har haft spottings de senaste 4 cyklerna, i upp till 6 dagar innan bim. Är det någon mer som har så? Kan det försvåra en graviditet? Bör man söka vård?

Har bim om 4 dagar och idag började det med spottings.

Kram!

• Svar på tråden spottings / blir ej gravid
  • Eldar

Jag undrar också.
    Tog fyra år att bli gravid. Efter den graviditeten tycker jag att mina spottings/bruna flytningar ökat. Har nu försökt 1,5 år igen. Fick ett tidigt MF i feb.

• The one in Blue

Spottings är ju annars en vanlig biverkan av ProgesterAll. Kan tyda på att du överdoserar eller börjar på fel ställe i cykeln.

• The one in Blue

Såg nu att du haft spottings längre än du använt krämen så då var ju mitt svar helt överflödigt. Ber om ursäkt.

• PetSan

Tack för era svar.

Någon annan som har spottings? Verkar ju vara rätt vanligt, kanske inte påverkar gravidmöjligheterna?

• sofin526

Jag har, men jag har istället extremt lätt för att bli med barn.

Tyvärr har jag fyra missfall på rad i bagaget som inträffat inom det senaste året och inväntar svar på vår utredning nu i dagarna. Jag har 2 barn sedan innan.

• Bebelle

Jag har alltid haft spottings. Mer eller mindre. Som värst från ägglossning fram till mens. Men inga problem att bli gravid eller behålla (har två barn).

• Född90

Hej!
    Jag har samma problem, började få ``spottings` för ett tag sen. Efter vår fertilitetsutredning. Har samma tanlke, om de kan påverka att bli gravid? 

Svar på tråden spottings / blir ej gravid