• scrapparlotta

Airboard?

Mina tjejer tjatar om att köpa airboard. Men undrar hur dom är att köra på underlag med lite stenar på? Vi bor på en gård där det är en grusgång ut till vägen...och det blir lite småstenar på gården. Funkar det att köra på det? Och hur länge håller laddningen på dom? Fundrar på att köpa den som finns på netonnet för 2000 kr. Den funkar bra eller? Nån som har den??

• Svar på tråden Airboard?
  • Secretcloset

De känner av små, små rörelser i nerverna i benen. Står man på en så upplever man det som att "man bara behöver tänka; "snurra runt", så snurrar brädan runt".

Jag skulle dock aldrig köpa en till ett barn som behöver röra på sig.

Här blir det inte ens en moped vid 15.

• Secretcloset

www.airboardexperten.se/las-om-airboards-har

Finns hög kvalité, medel kvalité och låg kvalité.

Man bör ha hjälm och bra skor - men även skydd för armbågar, knän och rygg.

En brandsläckare kan vara bra att ha med sig, då brädorna kan börja brinna.

Märkligt samhälle där barnen inte behöver ta så mycket som ett steg - de åker fram. Mm, säkert bra. Eller inte.

• scrapparlotta

Mina barn rör sig väldigt mycket i vanliga fall....är inte ofta dom sitter stilla. Det hoppas studdmatta, cyklar, leker dunken och nån hästlek där dom låtsas dom är hästar....dom älskar hästar. Rider ungefär två gånger i veckan. Så det är jag inte orolig för...

Att dom börjar brinna är ju otäckt förståss...

• scrapparlotta

Men dom här arirborden/hoverboarden måste ju ändå vara rätt populära och många föräldrar köper dom ju till sina barn. Vi har varit på semester nu en vecka och på campingen så åkte väl 60 % av ungdomarna såna brädor där.....

• Marialia

Köp inte någon billig kopia! Flera bränder har startat när man laddar batterier till bland annat hooverboards och billiga kopior av Segways. Bara ett tips! Brandskyddsföreningen som gått ur med varningen!

Svar på tråden Airboard?