• Anonym (Hur hade ni reagerat?)

Pojkvän gömde GPS i min telefon och gömde en mikrofon i jackan?

Jag finner inga ord. Är paff !!

Vi har varit ihop snart i 3 år och jag trodde vi litade på varandra, men icke sa nicke.

Jag fick nyligen veta att pojkvännen har installerat en GPS app på min telefon så han kan se vart jag befinner mig. Det förklarar varför jag såg honom utanför bostaden när jag var hos min kompis.

Det slutar inte där.

Han har även sytt ihop en mikrofon på min jacka och han har tjuvlyssnat hela tiden.

Jag är så förbannad och jag känner mig kränkt. Jag har haft privata samtal som är väldigt privata och han har tjuvlyssnat !!

Jag har konfronterat honom och han skrattade bort det.

Hur hade ni reagerat?

• Svar på tråden Pojkvän gömde GPS i min telefon och gömde en mikrofon i jackan?
  • Anonym (Lina)

Först polisanmält och sedan avslutat relationen. Omedelbart. Detta beteende är förstadiet till kvinnofridskränkning. Han har redan börjat utöva makt och kontroll över dig. Sedan eskalerar det. Fruktansvärt obehagligt och sjukt gjort.

• Anonym (H78)

Gjort slut direkt och aldrig nånsin tittat bakåt.

• Anonym (...)

Är sambo med en man som hade (eller har) koll på vart jag varit. Konstigt nog visades en gata jag inte ens visste vart den låg. Jag har tydligen varit där över 6 gånger!
    Jag har inget att dölja men eftersom han är som han är, har jag min mobil låst. Han har fått gå igenom den då och då. Misstänkte att han laddat ner något liknande då... Efter det stängde jag av platstjänster. Vet inte om det hjälper... Stängde även av delningar mellan  mina enheter... 
    Vi skall inte leva ihop men har ett hem att sälja och jag söker bostad...
    Hur ser appen ut som din sambo laddat ner?

Inte nog med det. Han hade även installerat kameror i vårt hem och han trodde tydligen att jag var otrogen hemma hos oss.

Gjort Slut för evigt? Är det inte lite för överdrivet..

• Ellie
    Anonym (Hur hade ni reagerat?) skrev 2016-07-12 12:04:18 följande:
    NEJ, det är inte överdrivet. Göra slut direkt, för evigt, samt polisanmäla är det rimliga i denna situation.
  • KaSaM

Verkligen psykvarning! Grabben är sjuklig i sitt beteende och det lär inte bli bättre med tiden. Han har allvarliga problem med tillit och svartsjuka och borde väl egentligen få en djup dos terapi...

Nej, skrämmande och obehagligt värre. Hade jag varit du hade jag tagit mig en seriös funderare på om jag vill vara ihop med honom överhuvudtaget.

• Anonym (Kajsa)
    Anonym (Hur hade ni reagerat?) skrev 2016-07-12 12:04:18 följande:

Prova och gör slut ett par veckor. Då ändrar han sig säkert.
Svar på tråden Pojkvän gömde GPS i min telefon och gömde en mikrofon i jackan?