• Anonym (Vill försöka igen)

Tempa ÄL efter missfall

Hoppas det finns någon annan tempare härinne som kan hjälpa mig bli lite klokare.

Har tempat och ÄL-testat i 4 månader och började försöka för 2 månader sedan. Alla cykler har varit exakt likadana. 29 dagar, ägglossning på dag 17. Min temp kurva har sett ut såhär:

36,2 under mens
    36,4 mellan mens och ägglossning
    dag 14 har jag en tempdipp till 35,8 som indikerar ÄL (den har varit samma alltid).
    dag 15 går den upp igen till 36,3 - 36,5
    dag 16-18 ner igen till 36,1. ÄL på dag 17, och sedan går tempen upp dag 18-19 inför nästa mens. Jag känner när ägglossning sker så det är jag säker på.

Första försöker blev det inget men förra månaden blev jag gravid. Fick missfall v4+3, alltså ett par dagar efter jag skulle fått mens.

Är nu på dag 9 efter missfallet och himla konfunderad.

Fick igår (dag 8) en tempdipp till 35,8 och tänkte "jaså, ÄL redan?" Det hade ju varit rätt dag om jag fått mens som vanligt och BM sa att man är extra fertil efter MF så tänkte att det var på G och att tempen skulle gå upp igen idag och sedan ha ÄL på torsdag. Men så imorse när jag tempade var den ännu lägre 35,7.
    Kan det vara ägglossningstempen som bara ser annorlunda ut än vanligt? Eller har någon annan fått en sånhär låg temp en vecka efter missfall?

Jag har haft ganska mycket ilningar och molvärk sedan missfallet så är rädd att missa ÄL som jag annars brukar känna väldigt tydligt, och kanske missta för missfallssmärtorna.

• Svar på tråden Tempa ÄL efter missfall
  • Anonym (Vill försöka igen)

Ingen annan som tempat efter missfall?

Hur var det för er andra efter mf? Fick ni mens innan ägglossning eller äl direkt?

Svar på tråden Tempa ÄL efter missfall