• Freddy80

Bra gynekolog i Stockholm sökes

Hej, jag har en son genom äggdonation. Innan vi började med utredning och försök hade jag ingen gynekolog och de man gick hos under alla försök så var det bara fokus på barn. Det kom fram att jag eventuellt har endometrios och nu har jag inte fått min mens på två månader så jag skulle vilja få kontakt med en gynekolog i Stockholm, gärna någon som har lite koll på endometrios och barnlöshet.
    Så jag undrar om någon av er har några tips?????

• Svar på tråden Bra gynekolog i Stockholm sökes
  • Maran73

Hej Quinna73! Fråga: hjälpte läkaren till med endast UL, eller gick han även med på att skriva ut alla läkemedel som behövs för stimulering etc inom högkostnadsskyddet? Vi planerar IVF i Riga, vill helst sätta igång snarast men min läkare har semester huuuur länge som helst... Han börjar bli till åren.

Quinna73 skrev 2016-07-12 07:56:14 följande:

www2.praktikertjanst.se/10/Vallingby-lakarhus/Sidor/Mottagningar/Gynekologi/

Han hjälpte oss inför äggdonation. Jag tyckte han var jättebra och kan varmt rekommendera han.

• Quinna73
    Maran73 skrev 2016-07-15 21:12:05 följande:

Hej Quinna73! Fråga: hjälpte läkaren till med endast UL, eller gick han även med på att skriva ut alla läkemedel som behövs för stimulering etc inom högkostnadsskyddet? Vi planerar IVF i Riga, vill helst sätta igång snarast men min läkare har semester huuuur länge som helst... Han börjar bli till åren.

Hej,

Ja besöket gick på landstingstaxa sen kunde jag ringa dit efteråt för att få medicinen utskriven.

Vet inte när dom har semesterstängt. Men ring och kolla. De går snabbt att få tider?
  • Maran73

Ok, verkar som att din läkare är lika hjälpsam som min. Lite fler frågor dök upp, hoppas ok? Gjorde du ÄD utomlands? Antar att man vid ÄD också måste ta ett gäng hormoner och göra en massa UL innan transfer/insättning? Och det fixade denna läkare inom det svenska subventions systemet? Blir så jäkla dyrt m läkemedel osv utan rabatt...

Quinna73 skrev 2016-07-16 09:43:26 följande:

Hej,

Ja besöket gick på landstingstaxa sen kunde jag ringa dit efteråt för att få medicinen utskriven.

Vet inte när dom har semesterstängt. Men ring och kolla. De går snabbt att få tider?

• Quinna73
    Maran73 skrev 2016-07-16 11:30:39 följande:

Ok, verkar som att din läkare är lika hjälpsam som min. Lite fler frågor dök upp, hoppas ok? Gjorde du ÄD utomlands? Antar att man vid ÄD också måste ta ett gäng hormoner och göra en massa UL innan transfer/insättning? Och det fixade denna läkare inom det svenska subventions systemet? Blir så jäkla dyrt m läkemedel osv utan rabatt...

Hej,

Förlåt för sent svar men missat att svara såg jag.

Ja vi gjorde äggdonation utomlands och han hjälpte till med vul för att kolla slemhinnan och även efter för att kolla om de fäst och hjärtaktivitet.

Som sagt jag är jättenöjd med han .
Svar på tråden Bra gynekolog i Stockholm sökes