• malousan95

Icke traditionella förlovningsringar

Vad tycker ni på familjeliv om mindre traditionella förlovningsringar? Istället för en slät och tråkig ring skulle jag vilja ha en ring i vitguld med en sten i rosa turmalin och fem små diamanter på vardera sida som förlovningsring och en alliansring i vitguld som vigselring. Är det fel att ha något annat än klassiska diamantringar? Finns detta ens att köpa någonstans? Jag har googlat runt men hittar i princip ingenting. 

• Svar på tråden Icke traditionella förlovningsringar
  • Tokbus

Vi har silver ringar från ????Efva Attling spm det står kärlek graverat på och som vigselring en av hennes släta ringar med text.

• BlueBalloon

Beror helt på smak och tycke. Vi har silverringar med väldigt udda form och utformning överlag. Blev silver just för att sådana ringar inte görs i annat material. När vi gifter oss kommer vi att byta till vitguld.

• BlueBalloon

Känns för övrigt som att idéen om att förlovningsringar ska ha diamanter är typiskt amerikanskt. I Sverige har det varit tvärt om, att förlovningsringen är slät och vigselringen innehåller diamanter. Men det är ju det som är så fint med världen, man får göra precis som man vill. Huvudsaken är att du trivs, det är trots allt du som ska bära den (förhoppningsvis) resten av livet.

• Draktränaren

jag vet att det var längesedan du skrev här men provar xD blev det turmalin i ringen? och hur fungerade det i så fall? Jag funderar nämligen själv på en grön eller rosa turmalin i min ring.

Svar på tråden Icke traditionella förlovningsringar