• Anonym (FundersamTs)

Vad kan jag göra?

Som boendeförälder(ensam vårdnadshavare) har jag skyldigheter gentemot umgänget, men har jag nånting att säga till om som boendeförälder utan att de ska bli ramaskri? Handlar inte om att sätta regler eller krav, vill bara kinna få till en bra relation och dialog för barnets skull,

Barnet är hos den andra förälder en bestämd dag varannan vecka samma tid, och som kör med go with The floow hakuna mathata, och yttrar jag mig om nått så klankar jag bara ner o tjafsar och så blir de att man pratar med en vägg,

Så vad kan jag göra för att de ska gynna till ett bra umgänge för barnet?

Kan tillägga att den andra inte hör av sig mellan träffarna till barnet lr hör av sig innan umgänges dagen för att stämma av o dylikt utan de är jag

• Svar på tråden Vad kan jag göra?
  • Anonym (Jajs)

Vad är det du vill? Varför så lite umgänge?

• Anonym (Kajsa)

Vad är det för klagomål du har? Tar barnen skada av att träffa den andre föräldern?

• Brumma

Så länge barnet inte far illa hos sin andra förälder så förstår jag inte varför du skall hålla på och "föreslå" o påpeka saker? Även om föräldern inte är vårdnadshavare då får föräldern själv lägga upp hur umgängestiden är hos föräldern, vad det finns för regler osv.

Om du vill få till ett bra samarbete - varför fortsätter du att yttra dig om hur de gör? Om de bara träffas en dag vv så kan du inte jämföra med "vardagsregler" :)

Ni kanske borde öka på umgänget så de får mer vardag med varandra?

Hur gammalt är barnet?

Svar på tråden Vad kan jag göra?