• lischla

Britax Two way i en Toyota corolla -98?

Hej! Ska köpa en beg Britax Two way för att ha i våran andra bil det är en 9-25 kg. Säljaren har inte bruksanvisningen. Har hittat lite om den på Britax hemsida men kan inte se vilken bil den passar till. Har en Toyota corolla -98 kan den passa i den?

• Svar på tråden Britax Two way i en Toyota corolla -98?
  • Rani

Barnstolarna är ju gjorda för att passa i alla bilar så det ska nog gå bra. Det är inte speciella stolar till speciella bilar om man säger. Det enda man inte kan ha är väl en jättestol i en pyttebil, men Corollan är ju ingen pyttebil. Så det går nog utmärkt. Kolla upp hur du sätter fast den korrekt bara.

• MissHelene

I -98 kan du inte använda isofix om du inte svetsar ihop egna fästen i sätet har jag för mig men andra stolar ska gå bra vad jag har förstått :) lr om d var -97... Jag kommer inte ihåg. Ring toyota och hör med dom så har dom ett exakt svar åt dig :)

• isolande
    MissHelene skrev 2016-07-10 21:08:41 följande:

I -98 kan du inte använda isofix om du inte svetsar ihop egna fästen i sätet har jag för mig men andra stolar ska gå bra vad jag har förstått :) lr om d var -97... Jag kommer inte ihåg. Ring toyota och hör med dom så har dom ett exakt svar åt dig :)

Two way har väl andå bara remfästen så det spelar ingen roll.
  • MissHelene
    isolande skrev 2016-07-10 21:12:35 följande:
    Two way har väl andå bara remfästen så det spelar ingen roll.
    Nä precis, det är bara isofix som ev inte går som jag skrev :)
Svar på tråden Britax Two way i en Toyota corolla -98?