• Ewald01

Lök eller vitlök?

Hej!

Vad är bättre ur hälsoperspektiven, lök eller vitlök? Båda livsmedel är nyttiga livsmedel, men vilket av dem föredrar ni? Är lök eller vitlök nyttigare?

• Svar på tråden Lök eller vitlök?
  • Tow2Mater

Båda är dåliga för acid reflux, så eftersom viltök ger mycket mer smak i mindre mängd föredrar jag den.

• Thangonika

Menar du gul lök när du skriver "lök"?

Lök är jättebra mat! Varför välja en sort? Vi äter mycket av alla. Måste jag välja blir det gul lök. Jag har det i så gott som all mat jag lagar. Vitlök är för mig snarare en krydda.

• Aniiee

Nytta, shmytta....... Ät och var glad.

Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Ewald01
    Thangonika skrev 2016-07-10 18:51:59 följande:

Menar du gul lök när du skriver "lök"?

Lök är jättebra mat! Varför välja en sort? Vi äter mycket av alla. Måste jag välja blir det gul lök. Jag har det i så gott som all mat jag lagar. Vitlök är för mig snarare en krydda.

Hmm .. jag menade egentligen gul eller röd lök
  • Thangonika
    Ewald01 skrev 2016-07-10 20:00:15 följande:

Hmm .. jag menade egentligen gul eller röd lök

Ät lök. Ät den för att den är god.
  • Ewald01
    Thangonika skrev 2016-07-10 20:11:56 följande:
    Ät lök. Ät den för att den är god.
    Jag äter både lök och vitlök .

Tror min lökkonsumption ligger tydlig över den genomsnittliga i Sverige ... 
  • Thangonika
    Ewald01 skrev 2016-07-10 20:25:27 följande:

Jag äter både lök och vitlök .

Tror min lökkonsumption ligger tydlig över den genomsnittliga i Sverige ... 

Man kan fritera lök, skitgott! Eller skära skåror i den som man penslar med olja och ströbröd och sen ugnsbakar!
  • Ewald01
    Thangonika skrev 2016-07-10 20:28:58 följande:
    Man kan fritera lök, skitgott! Eller skära skåror i den som man penslar med olja och ströbröd och sen ugnsbakar!
    Jag brukar äta ostfrallor med lök .... sen psta med en massa vitlök (och basilika) osv. ... helst naturell alltså
Svar på tråden Lök eller vitlök?