• LillaLinan80

Fransförlängning

Beslutade mig för att göra mina fransar. Kollade upp lite olika och fick tillsist tid i går. Kostade drygt 900kr och jag blev skitnöjd! Dock blev jag förskräckt imorse när jag vaknade i väldigt många fransar hade lossnat på vänster öga!! Kontaktade salongen å fick beskedet att hon inte jobbade idag men att jag skulle återkomma på måndag. Nu måste jag gå runt å se ut som sju svåra år!! Brukar det lossna mkt i början?

absolutlinan.blogg.se **~** Mamma till Engla 061227 & Elton 100916**~**
  • Svar på tråden Fransförlängning
  • augustibebis2016

Jag har fått lära mig att fransar har växtcykler, de växer till sig, stannar ett tag, trillar av och börjar om. Om man sätter fransarna i "fel" stadie kommer de rasa rejält. Jag har haft fransar som trillat efter en vecka och andra som suttit i fem.

Man måste sköta dem rätt, fick du med dig bra råd hem? Det kan oxå påverkas av hur man ligger på kudden, om man alltid ligger pt ett håll kan fransarna på den sidan slitas hårdare än på andra.

Sen kan hon absolut ha gjort ett dåligt jobb oxå, förhoppningsvis löser det sig på måndag :)

• Vickan I

900kr för ett nytt sett låter billigt. Som ovan sade så är du i det stadiet att du tappar mkt fransar nu eller så har hon gjort ett dåligt jobb.

• Vickan I

Tittade du på fransarna som lossnat. Var det med din egen frans också eller hade lösfransarna släppt från limmet? Har du singlar eller volymfransar?

• Vickan I

Då är jobbet dåligt gjort. Be om pengarna tillbaka och gå till ngn bättre.

• LillaLinan80

Nu har det gått en vecka sedan själva förlängningen å nästan alla fransar har lossnat. Är så ledsen och besviken! När man väl unnar sig ngt extra å så håller det bara en vecka.

• LillaLinan80

Tog återigen kontakt med salongen och ska få ett nytt set om en vecka. Känner mig inte jättepeppad men samtidigt vill jag ha valuta för mina pengar. Vad kan man förvänta sig av singelfransar? Lossnar de lättare än andra?

• LillaLinan80

Kände för att uppdatera denna tråd igen då jag är sjukt missnöjd! Skulle dit igår igen...fick sms någon gång under em där hon skrev att hon tyvärr inte orkade jobba när det var så varmt. Fråga om jag kunde nästa vecka. Då svarade jag att jag nu ville ha pengarna tillbaka och att hon kunde swisha till mitt nr. Fick svar att det skulle hon göra. Fortfarande inte fått några pengar...

Svar på tråden Fransförlängning