• Anonym (Hjälp!)

När försvinner snus-abstinensen?

Nu orkar jag snart inte mer. Har hållit uppe i tre dygn och plågas av ett konstant och fruktansvärt sug, är tokarg, har dimmsyn, kan inte sova. Hur länge ska det va såhär? Är det värt att sluta? Har snusat i 8 år, rökte några år dessförinnan.

• Svar på tråden När försvinner snus-abstinensen?
  • kajsaemma

För mig var det västra suget över vid dag 5. Men saknaden att ha något under läppen varade i ett år, då jag tyvärr började om.

• StevenDiese

En vecka är jobbig.

Men efter 3 veckor behöver inte kroppen nikotin längre. Då är beroendet borta.

Men tar du en enda så är det kört igen.

• Anonym (Hjälp!)

Några dagar till ska jag nog stå ut med att må såhär dåligt. Jobbigt bara att alla verkar börja igen, känns som att man inte blir riktigt lycklig utan? Saknaden under läppen löser jag dock med ingefära. Verkar funka än så länge!

• palmskan

Jag slutade tvärt, och har nu inte snusat på typ ett halvår. Använde mig av appen "snusless". Hade snusat i ca 5 år, och innan det varit rökare till och från. Appen är bra på så vis att man får se sina framsteg i olika perspektiv, suget la sig för mig efter någon vecka.

Jag såg till att inte ha någon form av nikotinfritt snus då jag tänkte det skulle göra suget värre. Köpte MASSOR med läkerol däremot (sockerfria), som jag käkade under den värsta fasen. Kändes bättre att ha något i munnen, plus det dämpade sötsuget som uppstod när jag slutade. Var så orolig över att gå upp i vikt när jag slutade, men inte ett kg gick jag upp! Så jag tror just läkerolen gjorde susen för mig.

• Anonym (.)

Min man hade snusat i nästan 20 år, slutade för 1,5 år sen nu. Han säger fortfarande att han har snussuget! Men det akuta behovet la sig långt innan dess.

Lycka till!

• Anonym (Hjälp!)
    HonanHöna skrev 2016-07-08 23:58:56 följande:

Har fortfarande mitt sug kvar, o ja la av för ca 10månader sen..

Det är precis vad jag är orolig för.. Orka vara sugen alltid! Hur ofta känner du sug?
  • Anonym (Hjälp!)
    palmskan skrev 2016-07-09 07:38:43 följande:

Jag slutade tvärt, och har nu inte snusat på typ ett halvår. Använde mig av appen "snusless". Hade snusat i ca 5 år, och innan det varit rökare till och från. Appen är bra på så vis att man får se sina framsteg i olika perspektiv, suget la sig för mig efter någon vecka.

Jag såg till att inte ha någon form av nikotinfritt snus då jag tänkte det skulle göra suget värre. Köpte MASSOR med läkerol däremot (sockerfria), som jag käkade under den värsta fasen. Kändes bättre att ha något i munnen, plus det dämpade sötsuget som uppstod när jag slutade. Var så orolig över att gå upp i vikt när jag slutade, men inte ett kg gick jag upp! Så jag tror just läkerolen gjorde susen för mig.

Tack för tipsen! Ska införskaffa ett lager läkerol imorgon :)
  • HonanHöna
    Anonym (Hjälp!) skrev 2016-07-10 21:47:03 följande:

Det är precis vad jag är orolig för.. Orka vara sugen alltid! Hur ofta känner du sug?

För ofta.. Nästan varje dag.. Luktar på kompisars för o få lite götta.
Svar på tråden När försvinner snus-abstinensen?