• Anonym (Grodan)

Efter missfall

Hej! Vet inte om känsliga rummet är rätt forum för denna tråd, men svårt att hitta något som det passar in på ;) För någon månad sedan fick jag missfall, trodde jag precis skulle gå in i vecka 17, men så kom smällen. Det var ett sådant kallat MA. Fostret hade dött i tidigare vecka än så. Var såklart sjukt jobbigt och var en något traumatisk upplevelse. Men nu försöker vi blicka framåt.. Jag har äntligen fått min mens, tror att det är den iaf, då jag hade mensvärk och bruna flytningar, och sedan kom det rikligt med blod som höll i sig i två dagar ungefär . Sedan kom det bara bruna flytningar igen. Men dagen efter kom det rikligt med blod igen, för att sedan återgå till bruna flytningar på kvällen igen. Väldigt konstigt tycker jag. Jag är medveten om att mensen kan vara konstig efter ett missfall. Men man blir ju orolig om något är fel när den beter sig såhär. Har inte ont eller feber eller liknande, därför jag inte ringt gyn ännu för att rådfråga. Så tänkte höra här om någon vill dela med sig av hur eran mens var efter missfall? Och om någon haft liknande som mig? Vill försöka lugna Mona nerver lite ;)

• Svar på tråden Efter missfall
  • Anonym (Rio)

Den var ur balans och jättekonstig, säkert 3 cykler. Sedan som vanligt igen. Är inte konstigt då det är mycket hormoner som ska gå ur kroppen. Så länge du inte har ont, feber och mår bra är det ingen fara.

• Anonym (Grodan)

Tack för svar :) skönt och höra att man inte är den enda med konstig mens efteråt.. Även om jag förstår att den kan vara konstig. Men inget som jag fick veta av gyn utan läste mig till det och ville veta om någon upplevt det liknande som mig.

Svar på tråden Efter missfall